تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723499
شناسه : 3723499
تاریخ :
آذربایجان‌شرقی مهد گردشگری مذهبی است اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از استان ما به عنوان مهد گردشگری مذهبی کشور عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده استان آذربایجان‌شرقی و کهن‌شهر تبریز را میراث‌دار مذهب شیعه در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: تبریز نخستین پایتخت مذهب شیعه در ایران است که مردم این استان با پیروی از اصول شیعی به دور از افراط و تفریط، نمونه شایسته‌ای از علاقه به اهل بیت (ع) و شور و شوق مثال زدنی در انجام واجبات دینی در کشور هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مردم در جای جای استان طی ایام عزاداری اباعبدالله الحسین، شیوه‌های سنتی و متفاوتی از عزاداری، مراسم و آئین‌ها و همچنین احسان حسینی را برجای می‌آوردند که همه این شیوه‌ها و سنت‌ها درکنار وحدت مردم بر دفاع از امام حسین (ع) و راه و رسم ایشان مجموعه جذابی از آنچه که ایمان و اعتقاد نامیده می‌شود تشکیل داده است.

او افزود: این مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی در کنار بافت‌های سنتی روستایی و تفاوت در نحوه اجرای آن، اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی را دوچندان می‌کند تا گردشگران بالاخص گردشگران خارجی ضمن آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی و انعکاس آن، بر جلوه‌های مبین دین اسلام پی‌ببرند.

حمزه‌زاده با اشاره به لزوم توسعه این زیرساخت‌ها گفت: زیرساخت‌های گردشگری مذهبی نیازمند توسعه‌ای همه‌جانبه در همه حوزه‌های گردشگری‌ست تا با آمادگی حداکثری، اطلاع‌رسانی و معرفی آئین‌های مذهبی پذیرای گردشگران مذهبی در مساجد، امامزاده‌ها و مراسمات مذهبی انجام شود.