تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723477
شناسه : 3723477
تاریخ :
شپنا سود ۶۱۰ ریالی را توزیع کرد اقتصاد ایران: اصفهان - شپنا در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۲، حدود ۶۱۰ تومان سود بین سهامداران توزیع کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز طی برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه پالایشگاه نفت اصفهان منتهی به سال مالی اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات شهرک شهید محمد منتظری؛ محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان پیرامون اینکه چشم‌انداز شرکت بسیار جسورانه است و در تمام زمینه‌ها با نگاه به جامعه، احترام به محیط زیست پیگیری می‌کنیم، گفت: اهداف ما رسیدن به جایگاه ٥٠٠ برتر دنیا و ١٦ پالایشگاه برتر است.

وی احترام به اخلاق، محیط زیست و توجه به هوش مصنوعی در مجموعه را حائز اهمیت دانست و افزود: در سال گذشته با شرکت در بورس توانستیم حداکثر ارزش بازار را تاچ کنیم و بالاترین سود را با ظرفیت ٣٨٠ هزار بشکه‌، داشته باشیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: اگر خوراک لازم را به دست آوریم تا ٤٤٠ بشکه سود خالص شرکت، ٣٩ همت است که ٧.٣٢ درصد تغییر داشته است که نسبت به دیگر شرکت‌ها شرایط مناسبی داریم.

وی با بیان اینکه در سال ١٤٠٧، شرکت ما حدود ٨٠ میلیون لیتر کسری سوخت خواهد داشت، تصریح کرد: پالایشگاه ٣٧ میلیون لیتر سوخت تحویلی ما است که طی برنامه‌ریزی‌ها ظرفیت به ٥٠٠ هزار بشکه خواهد رسید و با بهره‌وری مناسب ظرفیت به ٤٤ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

قدیری ضمن تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از پالایشگاه بندرعباس تولیدات شرکت پتروپالایش اصفهان به ٥٦ میلیون لیتر خواهد رسید، گفت: با توسعه ٣٧ میلیون لیتر از ناترازی، سوخت کشور را جبران می‌کنیم.

وی درباره تغییرات در تأمین مالی با هدف‌گذاری یک میلیون تن زمینی و ١٠ میلیون تن میزان حمل و نقل تا سال ١٤٠٥، اظهار کرد: ریل‌های مورد نیاز خریداری و ٤٠ مجوز آن اخذ شده و در آینده نزدیک ارتباط شرکت با دریا برقرار خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تاکید بر تولید سوخت دریایی بانکرینگ تا سال ١٤٠٦، افزود: در اسکله شهید رجایی در حال خرید مخازن برای این سوخت خواهیم بود تا کشتی‌های شرکت ما برای سوخت‌گیری به دبی نروند.

وی با اشاره به جذب دو میلیارد یورو سرمایه‌گذار یوزانس برای پالایشگاه جنوب، بیان کرد: با مدیریت خوب تیمی شرکت در مباحث مصرف آب خام تعداد ٦ مخزن آب استراتژیک ساخته شد و ٢٣ پروژه آبی دیگر در حال ساخت است.

قدیری پیرامون اینکه در پالایشگاه ٨٢.٧٥ درصد پروگرس داریم که تنها ١.٥٧ درصد از برنامه‌ریزی خود عقب هستیم، گفت: این میزان درصد، عدد قابل توجهی است که براساس اجرای ۳۷ درصدی مدنظر شرکت، باید مجوزهای لازم برای آن اخذ شود.

وی با اشاره به اشتغال چهار هزار نفری در پروژه‌های شرکت پتروپالایش اصفهان گفت: پالایشگاه ١٢٠ هزار بشکه‌ای بندرعباس خریداری شده که فعالیت آن مبتنی بر نفت خام کشور است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه به اندازه مساحت پالایشگاه اصفهان در بندرعباس زمین خریداری شده است، افزود: هم اکنون مجوزهای لازم با سرعت بیشتری در حال اخذ است و تا سه ماه آینده تمام مجوزها اخذ می‌شود.

وی درباره انتقال ٢٠٠ هزار تن محصول شرکت به واحد lab جنوب، اظهار کرد: در زنجیره ارزشی این شرکت باید آورده‌ها در حدود ٢.٣ میلیارد یورو باشد که دو میلیارد یورو آن از یوزانس خواهد بود.

قدیری با بیان اینکه در زنجیره ارزش به پیچیدگی ١٦ دست خواهیم یافت که اقدام بزرگی است، افزود: اهداف ما احداث پارک گوگردی است که اکنون طرح‌ها مورد نیاز انجام شده و در انتظار کسب مجوزهای محیط زیستی هستیم.

وی با اشاره به وجود ١٥٠ شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه شرکت مشعل پویای، پتروپالایش اصفهان، تصریح کرد: مجموعه میرداماد بی‌نظیر است که ٢١ درصد روغن نسل سه تولید می‌کند که پیش‌بینی فروش با حاشیه سود ٣٠ درصد خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: با تأسیس شرکت میرداماد، میزان فروش حلال‌های پتروپالایش ٣.٤ برابر شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت ٥٠ جایگاه استان در دست هلدینگ پالایشگاه است، گفت: با این ظرفیت نباید ما را با دیگر پالایشگاه‌ها مقایسه کنند، چراکه یک شرکت نفتی همانند شل خواهیم شد.

قدیری درباره کاهش مصرف ٧٥ درصد منابع آبی، اظهار کرد: حدود ١١.٧٨ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کرده است، تمام پالایشگاه‌های قدیم ما نیز با کمک مهندسان ایرانی در شرکت مشعل پویا بروز می‌شود.

وی با استقرار sap/ erp در شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت‌های تابعه، افزود: در هر فرایند شرکت، کار و تلاش میزان نفرات برای هر مکان مشخص شده است، لذا مقدار پاداش‌ها بر همین اساس خواهد بود.

وی تأکید کرد: در سال ١٤٠٦ دستیابی به سود ٤.٢ میلیارد دلاری و کسب ضریب پیچیدگی بالای ١٢ در دستور کار است.

به گزارش مهر، مجمع عمومی عادی سالیانه پالایشگاه نفت اصفهان منتهی به سال مالی اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۷ درصدی سهامداران برگزار شد. هر سهم سود انباشه ٦١٨ ریال براساس شرکت اصلی و براساس ٦١٧ ریال است که در پایان سود هر سهم ٦١٠ ریال به ثبت رسید.

در ادامه این جلسه، رأی‌گیری انتخاب هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد. برای کرسی‌های هیئت مدیره شرکت اوای پردیس سلامت، شرکت توسعه سرمایه رفاه، شرکت گروه تابان فردا، شرکت صادرفر، شرکت سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان نامزد شدند.

در مجمع عمومی عادی تیرماه پالایشگاه اصفهان همچنین در مورد انتخاب اعضای هیأت مدیره رأی گیری شد و به ترتیب شرکت‌های تابان فردا، سهام عدالت سرمایه گذاری ایرانیان، توسعه سرمایه رفاه و آوای پردیس سلامت از اعضای هیأت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان در سال جاری انتخاب شدند.

حائز اهمیت است، دراین مجمع روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی‌های کثیر الانتشار پالایشگاه اصفهان نیز انتخاب شد.