تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723440
شناسه : 3723440
تاریخ :
بیش‌از ۴۰درصد از شرکت‌های ژاپنی تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی ندارند اقتصاد ایران: یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شرکت‌های ژاپنی علاقه‌ای به استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارشان ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

براساس نظرسنجی رویترز، تنها حدود یک چهارم شرکت‌های ژاپنی از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده می‌کنند. بیش از ۴۰ درصد شرکت‌های ژاپنی برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری‌های نوظهور ندارند.

در نظرسنجی رویترز از ۵۰۶ شرکت مجموعه‌ای از سؤالات پرسیده شد و تقریباً ۲۵۰ شرکت به‌شرط ناشناس‌ماندن به‌سؤالات پاسخ دادند.

حدود ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که قبلاً هوش مصنوعی را در کسب‌وکار خود به‌کار برده‌اند و ۳۵ درصد درحال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستند. ۴۱ درصد باقی‌مانده چنین برنامه‌ای ندارند که نشان می‌دهد پذیرش نوآوری‌های جدید در بین شرکت‌های ژاپنی سطوح مختلفی دارد.

در پاسخ به سوالی درباره‌ی اهداف استفاده از هوش مصنوعی، ۶۰ درصد شرکت‌ها گفتند که درحال تلاش برای مقابله با کمبود نیروی کار هستند، در حالی که ۵۳ درصد به‌دنبال کاهش هزینه‌های نیروی کار و ۳۶ درصد سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه را هدف خود عنوان کردند.

در رابطه با موانع و چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی، مدیر یک شرکت حمل‌ونقل به نگرانی کارکنان در مورد احتمال تعدیل نیرو اشاره کرد. موانع دیگر شامل کمبود تخصص فنی هوش مصنوعی، هزینه‌ی هنگفت سرمایه‌گذاری و نگرانی در مورد قابل اطمینان بودن آن می‌شوند.

مقالات مرتبط
  • مدیر ارشد هوش مصنوعی یکی از پرتقاضاترین شغل‌های امروزی است
  • مدیرعامل گروه ژاپنی سافت‌بنک از جاه‌طلبی‌هایش برای ابرهوش مصنوعی می‌گوید

نظرسنجی نشان داد که ۱۵ درصد از شرکت‌های ژاپنی و ۹ درصد از شرکای تجاری آن‌ها طی سال گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

در بخش مربوط‌به خسارت‌های حملات سایبری، ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگانی که خودشان یا شرکای تجاری آن‌ها مورد حمله قرار گرفته بودند، اعلام کردند که کسب‌وکارشان به‌طور موقت متوقف شده است. چهار درصد از شرکت‌کنندگان به فاش‌شدن اطلاعاتشان اشاره کردند.

۴۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که وظیفه‌ی دفاع در برابر حملات سایبری را برون‌سپاری کرده‌اند، در حالی که ۳۸ درصد گفتند که برای این‌کار متخصصان داخلی دارند.