تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723391
شناسه : 3723391
تاریخ :
به‌روزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱ تا پایان سال ۲۰۲۴ برای کامپیوترهای x86 منتشر می‌شود اقتصاد ایران: با وجود تمرکز مایکروسافت بر کامپیوترهای کوپایلت پلاس،‌ به‌روزرسانی 24H2 ویندوز تا اواخر سال ۲۰۲۴ برای کامپیوترهای x86 منتشر خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ با کد 24H2 را منتشر کرده است، اما فعلاً کاربران عادی کامپیوترهای شخصی نمی‌توانند آن را دریافت کنند. این به‌روزرسانی تنها برای دسته‌ی جدیدی از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس (Snapdragon X) که به کامپیوترهای کوپایلت پلاس معروف هستند، ارائه شده است.

مایکروسافت اعلام کرده که نسخه‌ی x86 به‌روزرسانی 24H2 اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود. این نسخه مختص کامپیوترهای شخصی معمولی است. بازه‌ی زمانی انتشار این به‌روزرسانی دقیق نیست، اما با توجه به صحبت‌های مایکروسافت، بعید به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاهد انتشار آن باشیم. احتمالاً زودترین زمان انتشار نسخه‌ی x86، آگوست ۲۰۲۴ (مرداد ۱۴۰۳) است و حتی ممکن است انتشار آن به اواخر پاییز (سه‌ماهه چهارم) موکول شود.

ظاهراً مایکروسافت تمرکز اصلی توسعه‌ی به‌روزرسانی 24H2 را روی نسخه‌ی مبتنی بر معماری آرم برای کامپیوترهای کوپایلت پلاس گذاشته است تا بتواند آن را همزمان با معرفی این دسته‌ی جدید از لپ‌تاپ‌ها منتشر کند.

درحال‌حاضر، تنها نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ با دستگاه‌های کوپایلت پلاس سازگار است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی که به‌صورت انحصاری برای این سیستم‌ها درنظر گرفته شده، پشتیبانی می‌کند.

اگر اصرار به استفاده از نسخه x86 به‌روزرسانی 24H2 دارید، مایکروسافت کانال‌های پیش‌نمایش Canary و Developer در Windows Insider را به نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی کرده است. بااین‌حال، توجه داشته باشید که این دو کانال تجربی‌ترین حالت‌های پیش‌نمایش به‌روزرسانی‌های ویندوز هستند و ممکن است با مشکلات و باگ‌های متعددی روبه‌رو شوید.

به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ با کد 24H2 اگرچه قابلیت‌های جاه‌طلبانه‌ای در حوزه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌کند، اما بخش زیادی از تغییرات آن بر بهبود کیفیت تجربه‌ی کاربری تمرکز دارد.

دستیار هوش مصنوعی کوپایلت مایکروسافت حالا در قالب یک برنامه مجزا قابل اجرا و منتقل شدن به تسک‌بار ویندوز است. مایکروسافت همچنین قابلیت به‌روزرسانی‌های Checkpoint Cumulative Updates را به ویندوز اضافه کرده است که سرعت دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها را بهبود می‌بخشد.

Checkpoint Cumulative Updates یعنی مایکروسافت هر چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی حجیمی منتشر می‌کند که به‌عنوان Checkpoint Update شناخته می‌شود. از آن به بعد، هر زمان که مایکروسافت بخواهد مواردی مثل به‌روزرسانی امنیتی را به این بسته اضافه کند، می‌تواند وصله‌ی نرم‌افزاری کوچکی برای رفع آن ارائه دهد.

مقالات مرتبط
  • چطور به‌روزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱ را همین حالا دانلود و نصب کنیم؟
  • آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ یکی از بزرگ‌ترین نارضایتی‌ها را برطرف می‌کند

با وجود تاخیر چندماهه‌ی به‌روزرسانی 24H2 ویندوز برای نسخه‌ی x86، خللی در استفاده‌ی کاربران عادی کامپیوترهای شخصی از ویندوز ۱۱ به‌وجود نخواهد آمد. بیشتر تغییرات این نسخه از ویندوز فعلا بر محور به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی است که تنها برای اکوسیستم کامپیوترهای کوپایلت پلاس در دسترس است.