تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723390
شناسه : 3723390
تاریخ :
انجام ۴۲۰ بازرسی ازمحل تهیه نذورات ایام تاسوعا و عاشورا درکردستان اقتصاد ایران: سنندج_معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ۴۲۰ مورد بازرسی از محل تهیه نذورات ایام تاسوعا و عاشورا توسط کارشناسان بهداشت استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزام بیدارپور عصر پنجشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اعلام کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کارشناسان بهداشت استان، ۸۵ مورد بازرسی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۹۵ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات، ۹۶ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل، ۲۷ مورد نمونه‌برداری و ۴۰۸ مورد کلرسنجی از آب شرب اماکن و مراکز محل برگزاری مراسم عزاداری در شهر و روستاهای استان انجام دادند.

وی با خاطر نشان کرد: بازرسی‌ها به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی انجام شد و این برنامه با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و آب شرب اجرا شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط، مورد مسمومیت یا بیماری ناشی از مصرف نذورات یا آب شرب در این ایام گزارش نشده است.

بیدارپور با بیان اینکه بازرسی‌ها از ۱۷ تا ۲۶ تیر ماه انجام شد، اضافه کرد: این بازرسی‌ها با اولویت نظارت بر مراکز پخت و توزیع نذورات، اماکن عمومی حساس (مساجد، موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی) و سامانه‌های آبرسانی، با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط (هر شهرستان روزانه یک تیم ۲ نفره) مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح شکل گرفت.

وی اذعان کرد: علاوه بر اقدامات نظارتی، ۶ همیار سلامت هیأت‌ها و ۱۲۵ نفر شاغل در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان‌های تابعه در خصوص مسائل بهداشت محیطی آموزش دیدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هدف از برگزاری این آموزش‌ها ارتقای آگاهی و دانش متولیان اماکن مذهبی و همیاران سلامت هیأت‌ها بود تا آشنایی لازم را با بهداشت مواد غذایی، آب شرب و ضدعفونی سطوح داشته باشند.