تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723387
شناسه : 3723387
تاریخ :
گذرنامه‌های زیارتی ۵ سال اعتبار دارد/ارائه خدمات تا ساعت ۲۴ شب اقتصاد ایران: اردبیل- جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: گذرنامه‌های زیارتی صادر شده پنج سال اعتبار دارد و نیازی به تمدید آن نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عادل منیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در قالب سامانه «پلیس من» و یا مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ آغاز شده و سعی بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان گذرنامه‌های رسمی و یا زیارتی به مراجعان صادر شود.

وی به سرعت ارائه خدمات پلیس برای مراجعان و انجام خدمات غیرحضوری اشاره کرد و گفت: زائران اربعین حسینی نیازی به مراجعه حضوری ندارند و از طریق سامانه پلیس من می‌توانند درخواست خود را برای دریافت گذرنامه زیارتی ارائه کرده و با پرداخت ۶۵ هزار تومان در کمتر از ۴۸ ساعت گذرنامه زیارتی را درب منزل تحویل بگیرند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: پلیس امسال شرایط راحت و سهلی را برای زائران اربعین در نظر گرفته تا با انجام مراحل به صورت غیرحضوری و ثبت درخواست، گذرنامه‌ها صادر شده و امکان انجام سفر به عتبات عالیات فراهم آید.

منیر افزود: پلیس مهاجرت و صدور گذرنامه با افزایش گیت‌های خدمات‌رسان تا ساعت ۱۲ شب در خدمت مراجعان بوده و هیچ‌گونه محدودیتی در ارائه خدمات وجود ندارد و ما به همه هموطنان با داشتن شرایط و مدارک می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان خدمات کیفی را ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متولدین سال ۸۵ بدون گذاشتن وثیقه می‌توانند با استفاده از معافیت‌های تحصیلی و یا دریافت دفترچه آماده خدمت بدون غیبت به سفر زیارتی رفته و از ۲۱ مرداد تا ۱۴ شهریورماه از کشور خارج شده و سفر زیارتی خود را انجام دهند.

منیر اضافه کرد: ما به سه اصل صحت، سرعت و دقت در ارائه خدمات توجه داریم و تنها افراد فاقد پایان خدمت و یا مشمولان غایب نمی‌توانند از کشور خارج شده و از این افراد درخواست می‌شود به پایانه‌های مرزی مراجعه نکرده چرا که امکان صدور گذرنامه برای چنین افرادی امکان‌پذیر نیست.

وی از زائران اربعین حسینی خواست تا دریافت زیارتنامه زیارتی و یا گذرنامه عادی خود را به روزهای پایانی ماه محرم و یا صفر موکول نکنند بلکه به موقع برای دریافت گذرنامه اقدام کرده و سفر زیارتی خود را با آرامش و امنیت خاطر انجام دهند.

منیر بیان کرد: انجام سفر به عتبات عالیات با گذرنامه زیارتی از ۱۲ ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر امکان انجام سفر زیارتی به عتبات عالیات وجود دارد و امیدواریم با در دست داشتن این گذرنامه زیارتی در پنج سال آینده نیز بتوانند سفر خود را انجام دهند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل یادآور شد: استفاده از گذرنامه‌های زیارتی تنها محدود به ماه‌های محرم و صفر آن هم برای عتبات عالیات است و هیچ اعتبار دیگری در سایر ایام و برای انجام سفر به خارج ندارد.