تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723385
شناسه : 3723385
تاریخ :
خدمات رایگان درمانی برای بیمه‌شدگان ۶۵ سال به بالا در کشور اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمام مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی موظف هستند به بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال طبق قرارداد خدمات رایگان ارائه کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی عصر پنجشنبه در بازدید از بخش‌های درمانگاه تخصصی و عمومی سبلان اردبیل، اظهار کرد: همزمان با ۹ استان کشور، پنج طرح درمانی و بیمه‌ای نیز در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: ۹ استان کشور شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، کردستان، زنجان، هرمزگان، گلستان و بوشهر افتتاح طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی را در بخش درمانی و بیمه‌ای شاهد بودند که بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای اجرای این ۲۰ طرح هزینه شد تا امروز به شکل وبیناری شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها بودیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ پروژه در سطح کشور در حال احداث و یا طراحی است تا سطح خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان و انجام تعهدات در این زمینه ارتقا یابد.

موسوی افزود: درمانگاه تخصصی و عمومی سبلان اردبیل در چهار هزار متر مربع و با ۱۲۰ میلیارد تومان، بازسازی بخش اطفال با ۲۰ میلیارد تومان و احداث درمانگاه عمومی نمین با ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شد و در کنار آن بازسازی و بهسازی تأسیسات بیمارستان سبلان و ارس نیز با ۷۰ میلیارد تومان به انجام رسید.

وی از ارتقای ۹۶ تختی بیمارستان سبلان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: هزینه راه‌اندازی هر تخت بیمارستان پنج تا هفت میلیارد تومان است که ما سعی می‌کنیم در این حوزه خدمات مطلوبی را به بیمه‌شدگان ارائه کنیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با نشان‌دار کردن بیماران خاص خدمات رایگان به آنها انجام می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی خدمات گران قیمت ناباروری را نیز با تعرفه‌های دولتی و به صورت رایگان برای افراد تحت پوشش ارائه می‌کند.

وی به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص اشاره کرد و ادامه داد: در مراکز درمانی خدمات رایگان با تعرفه دولتی به این بیماران ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: برای افراد بالای ۶۵ سال نیز طبق توافقی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم، تمامی مراکز طرف قرارداد بدون دریافت فرانشیز ارائه خدمات کرده و سعی ما بر این است تا کیفیت خدمات‌رسانی را نیز در این بخش ارتقا دهیم.