تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723379
شناسه : 3723379
تاریخ :
۲۰۰ پروژه درمانی و بیمه‌ای در کشور در حال اجرا است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۲۰۰ پروژه در حوزه بیمه‌ای و درمانی در سطح کشور در حال اجرا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح‌ها و پروژه‌های درمانی در ۹ استان کشور در اردبیل، اظهار کرد: به شکل وبینار شاهد افتتاح همزمان بیش از ۲۰ پروژه مهم در حوزه بیمه‌ای و درمانی هستیم که ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای آنها سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در قالب حکمرانی تأمین اجتماعی در این سه سال با همت و تلاش دولت مردمی و خدمتگزار شهید آیت‌الله رئیسی سعی کردیم تا ذائقه شیرین خدمت را به مردم بچشانیم تا آنها بتوانند از خدمات تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد ارزشمند بهره ببرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: نه تنها در این سه سال استقراضی از بانک عامل برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران انجام ندادیم بلکه تلاش کردیم تا تعهدات بین نسلی سازمان را به نقطه آینده‌سازی اعتلا داده و تقویت خدمات‌رسانی در ابعاد مختلف را شاهد باشیم.

موسوی افزود: بر خلاف دوره‌های گذشته، ناترازی‌ها و آثار تورمی بر صندوق به حداقل رسید و در کنار آن دولت سیزدهم تلاش کرد تا بدهی‌های خود را تعدیه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تعدیه شد که در سال‌های اخیر این حرکت دولت شهید آیت‌الله رئیسی بی‌سابقه بوده است.

موسوی اضافه کرد: تعدیه تمام دولت‌های قبل به سازمان تأمین اجتماعی ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده که در این دولت به تنهایی این رقم با ۳.۵ برابر رشد به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: این پرداخت بدهی‌ها و کمک دولت به صندوق در حقیقت ادای دین به حق و حقوق مردم بود که ما سعی کردیم این منابع را به خود مردم برگردانیم.

موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برخلاف ادعاهایی که در مورد بحران‌زدگی صندوق ارائه می‌شد، در این سه سال بدون استقراض از بانک و با وجود افزایش تحریم‌ها و برخی تنگناهای مالی تلاش شد تا با تکیه بر مدیریت داخلی از شرایط سخت عبور کرده و هم اکنون هیچ وضعیت بحرانی را شاهد نیستیم بلکه شرایط پایداری را در سازمان و پرداخت حق و حقوق به بیمه‌شدگان و بازنشستگان نظاره‌گر هستیم.

وی تصریح کرد: در این سه سال دولت سیزدهم ۲.۷ دهم میلیون نفر به تعداد بیمه‌شدگان افزوده شد و ما ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد جدید ایجاد کردیم که این خود یکی از عوامل جبران کسری‌های صندوق بود.

موسوی گفت: کنترل مصارف و منابع به صرفه‌جویی ۱۰ هزار میلیارد تومانی منجر شد و این صرفه‌جویی‌ها به توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی در سطح کشور انجامید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت مردمی سیزدهم سعی کرد تا در ابعاد مختلف به ویژه مناطق محروم طرح‌های بیمه‌ای و درمانی خود را اجرا کند که نمونه آن احداث درمانگاه در شهرستان نمین بوده است.

موسوی اضافه کرد: ۴۰ پروژه شامل درمانگاه‌های عمومی و تخصصی به غیر از افتتاح‌های امروز در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ پروژه نیز توسط سازمان تأمین اجتماعی در کشور در حال احداث است.

وی عمده تمرکز اجرای این طرح‌ها را مناطق محروم عنوان کرد و داد: در مهاباد، آبادان، لنگه‌رود، دزفول، شوشتر، احداث و توسعه بیمارستان‌ها را شاهد بودیم و در کنار آن سعی کردیم به رغم تنگناهای مالی همچنان اجرای پروژه‌های بیمه‌ای و درمانی را به عنوان یک اولویت اصلی هدف‌گذاری کنیم.

موسوی بیان کرد: در این سه سال نه تنها یک مورد دارو از مجموع خدمات بیمه‌ای حذف نشد بلکه ۲۰۰ قلم دارو به پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی افزوده شد و ما سعی کردیم برای ۶ میلیون نفر خدمات بیمه‌ای رایگان به ویژه بیماران صعب‌العلاج و مزمن را ارائه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۲۷۷ مرکز کلینیک دیابت و فشار خون به صورت رایگان راه‌اندازی شد تا افراد بالای ۶۵ سال بتوانند به صورت رایگان از این خدمات بهره بگیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمام تلاش ما بر این بوده تا در دولت سیزدهم توسعه خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی را در کنار بهبود معیشت بازنشستگان با اجرای متناسب‌سازی انجام دهیم که قطعاً در دولت آینده نیز این خدمات‌رسانی گسترده توسعه می‌یابد.