تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723348
شناسه : 3723348
تاریخ :
دستاوردها و خدمات سازمان تأمین اجتماعی تبیین شود اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد با تاکید بر تبیین دستاوردها و خدمات سازمان تأمین اجتماعی گفت: مسئولیت‌ها در این مجموعه بواسطه قوانین غیرقابل انعطاف و مراجعان متعدد از قشر کم برخوردار سنگین‌تر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: با تبیین عملکردها، دستاوردها و حجم عظیم خدمات سازمان تأمین اجتماعی به مردم ارتباط این مجموعه با بدنه جامعه برقرار می‌شود. دغدغه‌های مردم نسبت به تأمین اجتماعی باید شنیده و حرف‌های سازمانی با ادبیات عامیانه منتقل شود.

وی، سازمان تأمین اجتماعی را یکی از قانونمندترین مجموعه‌های اداری کشور دانست و تصریح کرد: وجود قوانین غیر قابل انعطاف و انتظارات زیاد مراجعان متعدد، باعث سنگین‌تر شدن حجم کار بخش درمان و بازنشستگی این مجموعه شده است طبق حدیثی از امام حسین (ع) «حوائج و نیازهای مردم به سمت شما، از بزرگترین نعمت‌های الهی است که نباید از آن خسته و ملول شد».

استاندار از یزد به عنوان استان منحصر به فرد از نظر میزان مراجعه کنندگان به سازمان تأمین اجتماعی نام برد و افزود: به دلیل قرارگیری یزد در بین استان‌های برخوردار، مجموعه تأمین اجتماعی کشور سرمایه‌گذاری لازم را در این منطقه انجام نداده که باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

فاطمی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام متعدد در حوزه درمان استان یزد اشاره و عنوان کرد: به عنوان مثال با توجه به پیشرفت فیزیکی بسیار بالای بیمارستان فوق تخصصی سرطان یزد، این پروژه در دولت جدید نیز با قدرت پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط بسیار دشواری آغاز به کار کرد، گفت: علاوه بر روزانه ۷۰۰ فوتی ناشی از بیماری کرونا، جنگ اوکراین و روسیه نیز باعث افزایش قیمت مواد غذایی در جهان و کشور شد.

استاندار یزد با اشاره به وقوع سه سیل خسارت بار با دوره بازگشت ۵۰۰ ساله در استان و نیز خروج قطار یزد مشهد از ریل یادآور شد: همچنین حواشی حذف ارز ترجیحی، تورم ۵۷ درصدی، نا ترازی انرژی، چهار ماه اغتشاشات و در نهایت سقوط بالگرد رئیس جمهور شرایط بسیار دشواری را برای دولت ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً فرایند پیگیری و اجرای انتخابات در کشور طی یک سال انجام می‌شود، گفت: با این وجود دولت سیزدهم ۵۰ روز پس از فارغ شدن از انتخابات سنگین مجلس شورای اسلامی مجدداً وارد پروسه انتخابات ریاست جمهوری شد.

فاطمی با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای دولت باید با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر استان برای جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: هرچند مشارکت بسیار بالای مردم استان در انتخابات نشان دهنده قدرشناسی آنان از تلاش‌های مسئولان علی رغم برخی گلایه‌مندی‌ها است.