تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723319
شناسه : 3723319
تاریخ :
هواوی ظاهرا برای رقابت با ویندوز، سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT را به دنیای کامپیوترها می‌آورد اقتصاد ایران: تحلیلگران براین باورند که هواوی با توسعه‌ی HarmonyOS Next برای کامپیوترها، به جنگ با ویندوز می‌‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در سال ۲۰۱۹ پس از تحریم‌های شدید ایالات‌متحده، هواوی مجبور به قطعات ارتباط تجاری با اکثر شرکت‌های آمریکایی شد و اجازه‌ی استفاده از اندروید را از دست داد. HarmonyOS، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، براساس نسخه‌ی اوپن‌سورس اندروید (AOSP) توسعه داده شده، اما هواوی با HarmonyOS Next می‌خواهد به‌طور کامل از اندروید گذر کند.

حال یکی از توسعه‌دهندگان HarmonyOS خبر از احتمال انتشار HarmonyOS Next PC در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۴ داده است. با توسعه‌ی HarmonyOS Next برای کامپیوترهای شخصی رقابت با ویندوز شروع خواهد شد و دست‌کم در چین، این رقابت تنگاتنگ خواهد بود.

HarmonyOS Next PC ظاهرا سیستم‌عاملی شبیه macOS خواهد بود. استراتژی هواوی در ابتدا صرفا روی گوشی متمرکز بود و اوپن‌سورس بودن HarmonyOS نقطه‌قوت این سیستم‌عامل برای توسعه در سایر دستگاه‌های کامپیوتری شد.

درحال‌حاضر ۱۶ درصد از بازار گوشی‌های همراه در چین در اختیار HarmonyOS است و انتظار می‌رود سهم این سیستم‌عامل در سال آینده رشد چشمگیری داشته‌ باشد.

مقالات مرتبط
  • هواوی سیستم‌عامل هارمونی را در محصولات بیشتری ارائه خواهد کرد
  • چین سیستم‌عامل بومی openKylin را با قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی و برای رقابت با ویندوز منتشر کرد
  • هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

دولت محلی شنژن، کلان‌شهری که هنگ‌کنگ را به سرزمین اصلی چین متصل می‌کند، در سال ۲۰۲۴ برای حمایت از توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی اوپن‌سورس HarmonyOS، «برنامه‌ی اقدام شنژن» را آغاز کرد. این برنامه به‌دنبال تقویت پذیرش و توسعه‌ی سیستم‌عامل هارمونی است.

هواوی و دولت‌های محلی مانند شنژن، بودجه‌ی هنگفتی به توسعه‌ی HarmonyOS اختصاص می‌دهند و خوش‌بینانه به‌دنبال ایجاد سه‌میلیون شغل در روند توسعه‌ی برنامه‌‌های HarmonyOS هستند.