تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723298
شناسه : 3723298
تاریخ :
مشگین‌شهر ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل دارد اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با گسترش فعالیت زنبورداری در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مشگین‌شهر که شامل ۲۰ درصد کلنی‌های موجود است، شمارش شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نوبخت اژدری اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر به علت برخورداری از مراتع و ییلاقات پرگل در دامنه شمالی سبلان از مناطق مهم و مستعد برای پرورش زنبور عسل کشور محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر صنعت زنبورداری در این شهرستان رونق گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مشگین‌شهر ۵۶ هزار و ۶۴۱ کندوی زنبور عسل دارد که بر اساس آمار سال گذشته، ۸۳۳ تن عسل در این شهرستان تولید شده که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک‌هزار تن عسل در این شهرستان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس آخرین آمار صنعت زنبورداری استان که پاییز سال گذشته انجام شد، زنبورداران شهرستان مشگین‌شهر در سال گذشته ۴۶۰ تن گرده گل، ۶ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم موم، ۸۹۰ کیلوگرم بره موم و پنج هزار و ۷۸۰ گرم ژل رویال تولید کرده‌اند.

اژدری افزود: زنبورستان‌های شهرستان مشگین‌شهر در سال گذشته با افزایش بیشتر تلفات ناشی از مسمومیت زنبور عسل در اثر سمپاشی‌های غیرمتعارف و استفاده غیرمتعارف باغداران از سموم در فصل گلدهی باغات مواجه شدند که این امر سبب تأثیرات نامطلوبی در زمستان‌گذرانی کلنی‌های ضعیف نیز شد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار موجود فعالیت زنبورداری در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مشگین‌شهر که شامل ۲۰ درصد کلنی‌های موجود بود، دچار تلفات صد درصدی شده و ۱۴ هزار و ۴۷۴ کلنی نیز با کاهش بیش از ۵۰ درصدی جمعیت زنبورعسل در داخل کلنی‌ها مواجه شد.