تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3723296
شناسه : 3723296
تاریخ :
احیا آثار تاریخی استان سمنان با اتکا به منابع دولتی ممکن نیست اقتصاد ایران: سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان احیای آثار تاریخی استان را با اتکا به منابع دولتی غیر ممکن دانست و گفت: برای تحقق این گام، نیازمند کمک همه اقشار مختلف جامعه هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح دبیرخانه انجمن خیران میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه احیا همه آثار تاریخی استان سمنان با اتکا به منابع دولتی امکان پذیر نیست، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا ظرفیت‌های دیگری برای حفظ و نگهداری میراث نیاکان ما به کار گرفته شود.

وی بابیان اینکه تنها راهکار در شرایط فعلی جلب مشارکت مردمی است، افزود: افتتاح این دبیرخانه در استان گامی که می‌تواند به خوبی نگاه خیران و نیکوکاران حوزه میراث را به خود معطوف کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه این انجمن باید بکوشد تا اعتماد سازی و شفافیت میان گروه‌های مختلف جامعه را نهادینه کند، ابراز داشت: رسانه‌ها می‌توانند در این بخش همراهی و مشارکت خوبی را داشته و در حفظ آثار تاریخی استان سمنان مؤثر باشند.

حمیدی بابیان اینکه در این راه می‌توان از شرکت‌ها و کارخانجات فعال صنعتی و واحدهای تولیدی استان نیز بهره برد، تصریح کرد: صاحبان صنایع با اهدای بخشی از درآمد خود به بازسازی و حفظ آثار تاریخی می‌توانند به میراث فرهنگی کمک کنند.

وی افزود: نحوه کارکرد انجمن اینگونه خواهد بود که به تفکیک شهرستان‌ها خیران را جذب و بناهای همان شهرستان مرمت شود.