تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723284
شناسه : 3723284
تاریخ :
پس از جنجال یوتیوب، اپل اعلام کرد که هوش مصنوعی Apple Intelligence از مدل پرحاشیه OpenELM استفاده نمی‌کند اقتصاد ایران: اپل پس از جنجال آموزش مدل OpenELM خود با ویدیوهای یوتیوب، اعلام کرد که Apple Intelligence از مدل مذکور استفاده نخواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیش‌تر گزارشی منتشر شد مبنی‌بر اینکه اپل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری از زیرنویس‌های یوتیوب برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند که شامل بیش از ۱۷۰ هزار ویدیو از یوتیوبرهایی مانند MKBHD و Mr. Beast می‌شود. گفته می‌شد که اپل از این دیتاست‌ها برای آموزش مدل‌ OpenELM خود استفاده کرده است.

اپل در بیانیه‌ای که برای 9to5Mac فرستاده تایید کرده است که هوش مصنوعی Apple Intelligence از مدل پرحاشیه‌ی OpenELM استفاده نمی‌کند.

اپل می‌گوید که مدل OpenELM را به‌عنوان راهی برای کمک به جامعه‌ی تحقیقاتی و پیش‌برد توسعه‌ی مدل زبانی بزرگ متن‌باز خود ایجاد کرده است. محققان اپل، OpenELM را یک «مدل متن‌باز پیشرفته» توصیف کرده بودند.

به گفته‌ی اپل، OpenELM فقط برای اهداف تحقیقاتی ایجاد شده است، نه برای تأمین قدرت اپل اینتلیجنس. مدل OpenELM به‌صورت متن‌باز منتشر شده و به‌طور گسترده دردسترس قرار گرفته است.

مقالات مرتبط
  • اپل اینتلیجنس؛ تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون، آیپد و مک
  • مدیرعامل آنتروپیک: هزینه تعلیم هوش مصنوعی به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید

عدم استفاده‌ی اپل اینتلیجنس از مدل OpenELM، به این معنی است که دیتاست «زیرنویس‌های یوتیوب» برای تقویت آن استفاده نمی‌شوند. پیش‌تر، غول آمریکایی گفته بود که اپل اینتلیجنس «روی داده‌های دارای مجوز» آموزش دیده است. از جمله داده‌هایی که برای بهبود ویژگی‌های خاص انتخاب شده‌اند و دردسترس عموم هستند.

اپل می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ی جدیدی از OpenELM ندارد.