تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3723277
شناسه : 3723277
تاریخ :
۴ پلنگ در یک قاب در پناهگاه حیات وحش عباس آباد اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان- تصویر چهار قلاده پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین در استان اصفهان توسط دوربین‌های تله‌ای ثبت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تصویر خانواده‌ای از گونه کمیاب پلنگ ایرانی در پناهگاه پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین در شرق استان اصفهان با بکارگیری دوربین‌های تله‌ای، برای چندمین بار ثبت شده است.

در همین پیوند مریم امیدی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تصویر این خانواده پلنگ حدود یک ماه قبل توسط دوربین‌های تله‌ای در منطقه ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویر ثبت شده، تنها می‌توان گفت که این چهار قلاده پلنگ بالغ هستند اما به دلیل کیفیت کم تصویر، نر یا ماده بودن پلنگ‌ها قابل تشخیص نیست.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به کاهش جمعیت پلنگ در بسیاری از زیستگاه‌های کشور، پایش جمعیت و راهکارهای حفاظتی این گونه حائز اهمیت بوده و در استان اصفهان، پناهگاه حیات وحش عباس آباد بیشترین جمعیت و پراکنش پلنگ را دارد و این موضوع لزوم توجه بیشتر به حفاظت این منطقه را آشکار می‌سازد.