تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723275
شناسه : 3723275
تاریخ :
فون درلاین وعده ایجاد اتحادیه دفاعی اروپا را داد اقتصاد ایران: اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا وعده ایجاد یک «اتحادیه دفاعی اروپایی» را برای آینده این قاره داده است درحالیکه ایده ارتش اروپایی هنوز محقق نشده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فون درلاین امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ برنامه‌ای متمرکز بر روی رفاه و امنیت این بلوک را ارائه کرد.

وی به دنبال جلب حمایت قانونگذاران پارلمان اروپا برای یک دوره 5 ساله دیگر ریاست کمیسیون اروپا به عنوان یک نهاد اجرایی قدرتمند است.

فون درلاین پیش از انجام رای گیری مخفی برای نامزدی‌اش در سمت ریاست کمیسیون اروپا بیان کرد: پنج سال آینده جایگاه اروپا در جهان را برای 5 دهه آینده تعیین خواهد کرد. در این زمان مشخص خواهد شد که آیا ما آینده خودمان را شکل می‌دهیم یا اجازه می‌دهیم توسط دیگران یا حوادث شکل گیرد.

رئیس کمیسیون اروپا پس از درخواست برای حمایت از اوکراین تا زمانیکه جنگ علیه روسیه ادامه دارد، بیان کرد که آزادی اروپا در خطر است و باید در حوزه دفاعی بیشتر سرمایه گذاری کرد.

فون درلاین که سابقا وزیر دفاع آلمان بود، همچنین وعده ایجاد یک اتحادیه دفاعی واقعی با پروژه های شاخص در دفاع هوایی و سایبری داده است.

کاخ کرملین در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون اروپا در این زمینه، اعلام کرد که پیشنهاد او نگرش کلی کشورهای اروپایی را نسبت به نظامی‌سازی، تشدید تنش، رویارویی و تکیه بر روش‌های تقابلی در سیاست خارجی تأیید می‌کند.

کرملین همچنین در خصوص اعزام کشتی جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه تاکید کرد که حضور این کشتی‌ها در دریای سیاه با توجه به دخالت ناتو در مناقشه اوکراین یک تهدید برای روسیه است.

انتهای پیام/