تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723272
شناسه : 3723272
تاریخ :
رقابت ۸۰۰ شرکت‌کننده در ۴۷مین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان - سرپرست اداره اوقاف شهرستان اصفهان گفت: چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در شهرستان اصفهان با حضور بیش از ۸۰۰ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در مرحله شهرستانی اظهار کرد: این دوره از مسابقات با ثبت‌نام ۸۹۷ نفر از شهرستان اصفهان دنبال می‌شود که از این تعداد ۴۹۰ نفر در بخش خواهران، ۱۸۵ نفر در بخش برادران و ۲۲۲ نفر در رشته‌های معارفی حضور دارند.

وی افزود: این دوره از مسابقات با محوریت بقاع متبرکه و در محل مقبره علامه مجلسی (ره) برگزار می‌شود و افراد در ۱۳ رشته به رقابت می‌پردازند.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اصفهان ادامه داد: متسابقین در این دوره برای رقابت در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ پنج جز، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره‌های لقمان، حجرات و حشر شرکت می‌کنند.

وی در ارتباط با رده سنی افراد حاضر در این دوره از مسابقات عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ افراد حاضر در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تنها در دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و فقط تا مرحله کشوری شرکت خواهند داشت.

صفری با اشاره به زمان برگزاری این دوره از مسابقات در شهرستان اصفهان تصریح کرد: مرحله مقدماتی رشته حفظ خواهران در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه برگزار شده و افراد منتخب در این مرحله، به دور بعدی مسابقات راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: سایر رشته‌ها در بخش خواهران تنها یک مرحله داشته که در روزهای سوم، چهارم و پنجم مردادماه همراه با مرحله دوم رشته‌های حفظ در مقبره علامه مجلسی (ره) برگزار می‌شود؛ مسابقات برادران نیز تنها در یک مرحله و در تاریخ ۱۱ مردادماه برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش آمار ثبت‌نام در رشته‌های آوایی عنوان کرد: این دوره از مسابقات شهرستان اصفهان با افزایش ۱۵ درصدی در ثبت‌نام برای شرکت در رشته‌های آوایی همراه بوده است.

وی در ارتباط با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در سطح شهرستان اصفهان بیان کرد: تبلیغات محیطی در امامزادگان، بقاع و اماکن متبرکه انجام شده و از فضای مجازی نیز برای اطلاع‌رسانی به جامعه هدف استفاده شده است؛ همچنین شهرستان اصفهان مانند سایر شهرستان‌ها، از طریق نماز جمعه، صداوسیما و ارسال پیامک به اطلاع‌رسانی پیرامون این دوره از مسابقات پرداخته است.

صفری افزود: مکاتبات لازم به کلیه دستگاه‌ها و نهادها، جامعه قرآنی و مؤسسات فعال در این حوزه برای اطلاع‌رسانی در مورد این دوره از مسابقات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جامعه قرآنی دعوت می‌کنیم تا با حضور خود در این مسابقات و تشویق شرکت‌کنندگان، به ادامه راه قرآن توسط آنها کمک کنند.