تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723259
شناسه : 3723259
تاریخ :
تشدید قوانین امنیتی در فرودگاه‌های آلمان برای سرکوب اعتراضات اقتصاد ایران: دوت فدرال آلمان به منظور مقابله با اعتراضات فعالان آب و هوایی در فرودگاه‌های آلمان تشدید تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، کابینه دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته است که قانون امنیت هوانوردی را تشدید کند تا از انجام اقدامات خطرناک در فرودگاه ها توسط فعالان به توصیف خود افراطی آب و هوا و سایر اغتشاشگران جلوگیری شود.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود توضیح داد: هرکسی که به اموال فرودگاه حمله کند، خود را به باند فرودگاه بچسباند و حمل و نقل هوایی را به شدت مختل کند، نه تنها جان خود را به خطر می اندازد بلکه چنین حوادثی برای بسیاری از اطرافیان نیز خطرناک است.

"ولکر ویسینگ"، وزیر حمل و نقل آلمان هم در این باره گفت: امیدوارم این تشدید قانون مانع فعالان شود و در فصل اوج سفر فعلی اختلالی ایجاد نشود.

علت اصلی این اصلاحات برنامه ریزی شده، که پارلمان آلمان هنوز باید در مورد آن تصمیم بگیرد، ایجاد یک مقررات جدید است که دخالت عمدی، غیرمجاز را از جمله در آسفالت و باند فرودگاه یک جرم قابل مجازات - در صورتی که باعث شود ایمنی هوانوردی غیرنظامی به خطر بیفتد تلقی می کند.

وزیر حمل و نقل آلمان تاکید کرد که هر کسی که از یک حصار عبور کند و سپس باند فرودگاه را مسدود کند، در آینده با مجازات تا دو سال زندان یا جریمه نقدی روبرو خواهد شد. بر این اساس تلاش در این زمینه نیز باید مجازات شود. قبلاً در چنین مواردی فقط جریمه تعلق می گرفت.

بر این اساس ورود عمدی و غیرمجاز به قسمتی از فرودگاه که کارشناسان آن را «ایرساید» می‌نامند، در صورت حمل سلاح یا مواد سمی یا ارتکاب جرم دیگری برای فعال‌سازی یا پنهان‌کردن، در آینده با حداکثر پنج سال زندان محکوم خواهد شد.

اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) از این اصلاحات برنامه ریزی شده استقبال کرد، اما آن را کافی ندانست. از دیدگاه "سون هوبر"، معاون GdP، اپراتورهای فرودگاه باید حفاظت فنی را بهبود بخشند.

وی تاکید کرد که حصارهای طولانی اطراف فرودگاه ها را به سختی می توان با نیروی انسانی خالص به طور کامل رصد کرد. بنابراین سرمایه گذاری بیشتر در فناوری نظارت و زنگ هشدار مهم است.

این اتحادیه همچنین خواستار ایجاد استانداردهای ایمنی قانونی در سراسر کشور از جمله اقدامات غیرمجاز فعالان حفاظت از آب و هوا در فرودگاه های مونیخ و برلین-براندنبورگ شد.

انتهای پیام/