تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723248
شناسه : 3723248
تاریخ :
قابلیت اسپلیت‌اسکرین مرورگر اج کاربردی‌تر شد؛ بارگذاری خودکار پنجره‌ها تنها با درگ‌کردن لینک اقتصاد ایران: مرورگر اج اکنون به شما اجازه می‌دهد لینک‌ها را مستقیماً درحالت اسپلیت‌اسکرین باز کنید و بدین‌ترتیب بهره‌وری خود را افزایش دهید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت اج، برخلاف رقیب اصلی خود یعنی گوگل کروم، به‌طور پیش‌فرض از قابلیت اسپلیت‌اسکرین (Split Screen) پشتیبانی می‌کند. حالا مایکروسافت سعی دارد این قابلیت را بیش‌از پیش بهبود دهد تا کارکردن با آن آسان‌تر شود.

طبق ادعای افشاگر نام‌آشنا Leopeva64، به‌زودی امکان درگ‌ودراپ (Drag & Drop) مستقیم لینک‌ها به بخش اسپلیت‌اسکرین اج اضافه خواهد شد. کاربران قبلاً برای بازکردن لینک‌ها در حالت Split Screen، ابتدا باید ویژگی مذکور را به‌صورت دستی فعال می‌کردند و سپس لینک مورد نظر را به آن ناحیه می‌کشیدند.

قابلیت اسپلیت اسکرین اج
قابلیت اسپلیت اسکرین اج

مرورگر مایکروسافت اج امکان راست‌کلیک روی لینک و انتخاب گزینه‌ی Open link in split screen window را هم دردسترس کاربران قرار می‌دهد. مدتی قبل مایکروسافت به‌طور آزمایشی قابلیت نمایش عمودی را برای حالت Split Screen ارائه کرده بود و امکان انتخاب بین چیدمان افقی و عمودی را در اختیار کاربر قرار می‌داد.

اسپلیت‌اسکرین یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های مرورگرها به‌حساب می‌آید. البته می‌توانید دو پنجره‌ی مجزا از کروم را باز کنید و آن‌ها را کنار هم بچینید، اما بازکردن دو تب به‌طور همزمان در یک پنجره، قطعاً باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و منابع سیستم شما خواهد شد.

مقالات مرتبط:
  • مایکروسافت با بنر سه‌بعدی در ویندوز ۱۱، مرورگر اج را تبلیغ می‌کند
  • مرورگر اج و کروم اکنون بهتر از قبل از تصاویر SVG پشتیبانی می‌کنند

درحال‌حاضر تنها راهکار کاربران کروم برای بازکردن لینک‌ها در حالت اسپلیت‌اسکرین، استفاده از افزونه‌های متفرقه است. این روش چندان ایدئال نیست و پشتیبانی مستقیم از قابلیت مذکور در مرورگر بسیار کارآمدتر خواهد بود.