تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723210
شناسه : 3723210
تاریخ :
مایکروسافت و گوگل ظاهرا دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های انویدیا را ممکن می‌کنند اقتصاد ایران: طبق گزارشی جدید، مایکروسافت و گوگل امکان دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های انویدیا را ممکن می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی می‌نویسد که بخش خدمات ابری مایکروسافت و گوگل با ارائه‌ی خدمات دیتاسنتر در خارج از چین، امکان دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا را فراهم می‌کنند.

دولت جو بایدن پیش‌تر اقداماتی را برای جلوگیری از دسترسی شرکت‌های چینی به فناوری‌های آمریکایی از جمله تراشه‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی، صورت داده بود.

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی آمریکا، اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که دولت بایدن شرکت‌های فعال در زمینه‌ی خدمات ابری را ملزم کرده است تا تعیین کنند که آیا نهادهای خارجی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی‌شان به دیتاسنترهای ایالات متحده دسترسی دارند یا خیر.

مقالات مرتبط
  • انویدیا احتمالاً با فروش تراشه هوش مصنوعی به چین، ۱۲ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند
  • پردازنده هوش مصنوعی جدید چین ۹۰ درصد ارزان‌تر از GPU است

اینفورمیشن گزارش خود را به‌نقل از یکی از کارمندان بخش ویندوز مایکروسافت تهیه کرده است. ظاهرا مایکروسافت دیتاسنترهای خود در خارج از چین را که از تراشه‌های A100 و H100 انویدیا قدرت می‌گیرند، به مشتریان چینی اجاره خواهد داد.

از سوی دیگر گوگل نیز احتمالا دیتاسنترهای خود را در اختیار چینی‌ها قرار می‌دهد. گوگل می‌گوید که این اقدام با قوانین کنترل صادرات آمریکا تطابق دارد.