تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723201
شناسه : 3723201
تاریخ :
دولت گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از بانک رفاه کرده بود اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دولت گذشته و در طی ۶ سال بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از بانک رفاه انجام شد تا صرف پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح چندین پروژه درمانی تأمین اجتماعی در اردبیل، اظهار کرد: در دولت سیزدهم مردم به معنای واقعی ذائقه شیرین خدمت را از حکمرانی تأمین اجتماعی چشیده و به شکل ملموس پیشرفت‌ها و توسعه‌ها را مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی به صورت بی‌نظیر خدمات متنوعی به جامعه هدف و عموم مردم انجام شد تا ما خودمان را مهیای رسیدن به قله بالای خدمت و تراز بی‌نظیر در عرصه خدمت بی‌منت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود برده و به بیش از ۴۷ میلیون نفر خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

موسوی افزود: شخص رئیس جمهور شهید بارها و در جلسات مختلف پیگیر حل مشکلات و دغدغه‌های بیمه‌شدگان بود و همواره جمعیت تحت پوشش به ویژه خدمت‌رسانی در مناطق محروم را به مسئولان توصیه می‌کرد تا مبادا از مسیر خدمت غفلت کرده و یا عقب بمانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم سازمان تأمین اجتماعی خدمات متنوعی را ارائه کرده و روز به روز بر تنوع این خدمات افزوده است.

موسوی اضافه کرد: در دولت گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شد که این پرداختی‌ها در دولت سیزدهم چندین برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در هشت سال دولت گذشته پرداختی‌ها به نحوی بود که عمدتاً از محل استقراض از بانک انجام شده و کسری‌های زیادی را در پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران شاهد بودیم به طوری که از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای جبران کسری از بانک رفاه استقراض بی‌رویه را شاهد بودیم.

موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با شروع دولت سیزدهم، رئیس جمهور مردمی تلاش کرد تا اجازه ندهد سرمایه‌های مردم و بیمه‌شدگان به تاراج رفته و یا استقراضی از بانک انجام شود و ما تمام تعهدات خود را با تأمین اعتبار مورد نیاز انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرداختی ما به ۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده به طوری که ما در ماه سال گذشته این میزان تعهد خود را انجام دادیم که از این مبلغ ۵۳ هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق و مستمری بوده است.

موسوی گفت: از سال ۱۴۰۲ تاکنون یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم و به جای آینده‌فروشی سعی کردیم آینده‌سازی را با انجام تعهدات بین نسلی به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: اگر ادامه روند دولت گذشته را در دولت سیزدهم شاهد بودیم قطعاً بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان استقراض باید انجام می‌شد که جلوی این کار به معنای واقعی گرفته شد.