تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723198
شناسه : 3723198
تاریخ :
سناتور آمریکایی: خروج نیروها از افغانستان لکه ننگ بود اقتصاد ایران: سناتور جمهوریخواه با انتقاد از دولت بایدن، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را شرم‌آور و لکه ننگی برای دولت بایدن دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایکل والتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا خروج نظامیان این کشور از افغانستان را «شرم‌آور و لکه‌ننگ بر دامن واشنگتن» خواند.

والتز در اظهاراتی در دفاع از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود در صورت پیروزی وی، تمام اسناد مرتبط با خروج از افغانستان و کشته شدن 13 نظامی امریکایی هنگام خروج از افغانستان منتشر خواهد شد.

این سناتور جمهوریخواه افزود: همه ما به یاد داریم خروج شرم‌آور بایدن از افغانستان آن فاجعه، آن لکه‌ننگ روی وجدان ملی ما گذاشت و ما و خانواده 13 سربازی که جان خود را از دست دادند هر روز باید با این فاجعه زندگی کنند.

والتز پیش از این نیز در انتقاد از نحوه خروج نظامیان آمریکایی توسط دولت بایدن از افغانستان گفته بود این تصمیم به رقبای آمریکا نشان داد واشنگتن «در کنار متحدان خود نمی‌ایستد».

وی همچنین تصریح کرده بود: با ترک کردن متحدان و همکاران آمریکا در افغانستان، چه چیزی باعث می‎شود چین و روسیه فکر نکنند دولت بایدن این کار را با تایوان یا اوکراین نمی‌کند.

انتهای پیام/.