تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723197
شناسه : 3723197
تاریخ :
سناتور برنی سندرز: نیمی از کارکنان انبارهای آمازون در جشنواره Prime Day 2019 مصدوم شدند اقتصاد ایران: کمیته سنای ایالات متحده معتقد است که در جشنواره فروش ویژه اعضای سرویس پرایم سال ۲۰۱۹، نیمی از کارکنان بخش انبارهای آمازون آسیب جدی دیده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

کمیته سنای ایالات متحده به رهبری سناتور برنی سندرز گزارشی منتشر کرده است که در آن ادعا شده است که تقریباً نیمی از کارگران انبار آمازون در هفته‌ی نخست جشنواره فروش ویژه‌ی اعضای سرویس پرایم سال ۲۰۱۹ مجروح شده‌اند.

این سازمان اتفاق پنج سال پیش را فوق‌العاده خطرناک نامیده و این اتفاق را نمونه‌‌ی کاملی از طمع شرکت‌های بزرگ می‌داند که مردم آمریکا از آن بسیار خسته شده‌اند. سناتور سندرز معتقد است که آمازون با کارگران خود مثل یک کالای یک‌بارمصرف رفتار می‌کند و در ایجاد شرایط ایمن و رفاه آن‌‌ها کوتاهی می‌کند.

با این اوصاف سخنگوی آمازون ادعا می‌کند که یافته‌های کمیته سنا، تصویری گمراه‌کننده را نشان می‌دهد و گزارش‌هایی منتشر می‌کند که ناشی از حکایات تأیید نشده، اسناد نادرست سال‌های گذشته و تحلیل‌های اشتباه است.

سخنگوی آمازون می‌گوید: «یکی از ادعاهای نادرست در گزارش منتشر شده این است که ما برای جشنواره‌های شلوغ پرسنل کافی نداریم؛ این درحالی است که ما برنامه‌ی کاری کارگران خود را در جشنواره‌های فروش ویژه طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که ظرفیت اضافی در بخش کارکنان داشته باشیم، همچنین سفارش‌ها را به‌طور خودکار به بخش‌هایی هدایت می‌کنیم که افزایش‌های غیرمنتظره در حجم تقاضا را می‌توانند مدیریت کنند.»

مقالات مرتبط
  • داستان برند آمازون؛ فروشگاهی برای همه‌چیز
  • جریمه ۳۵ میلیون دلاری به‌دلیل نظارت بر کارمندان شرکت؛ آمازون اعتراض کرد

این اولین‌باری نیست که آمازون به‌خاطر شرایط کاری انبارش مورد انتقاد قرار می‌گیرد. سال گذشته، ائتلافی از اتحادیه‌های کارگری، با استناد به داده‌های سازمان مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) ادعا کرد که این شرکت مسئول ۵۳ درصد از صدمات جدی انبارهای ثبت‌شده در ایالات متحده است. این گزارش ادعا می‌کرد که کارگران انبار آمازون نسبت‌به همتایان خود در شرکت‌های دیگر، اغلب بیشتر و شدیدتر آسیب دیده‌اند.