تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723184
شناسه : 3723184
تاریخ :
مراسم عزاداری سوم امام حسین (ع) طاهرگوراب قدمت ۲۰۰ ساله دارد اقتصاد ایران: رشت _ مسؤول هیات جوانان طاهرگوراب با اشاره به قدمت ۲۰۰ ساله مراسم عزاداری سوم امام حسین(ع) در طاهرگوراب گفت: بیش از ۱۵ هزار پُرس غذای گرم در این مراسم توزیع می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسن پیراولیا در گفت گو با خبرنگار مهر اطهار کرد: برگزاری مراسم سوم امام حسین علیه السلام در طاهرگوراب ریشه قدیمی دارد.

مسؤول هیأت جوانان طاهرگوراب با اشاره به قدمت ۲۰۰ ساله مراسم عزاداری سوم امام حسین علیه السلام در طاهرگوراب اضافه کرد: در سه دهه اخیر این مراسم با پذیرایی و اطعام از سوگواران توأم شده و انجام می‌شود.

پیراولیا از طبح و توزیع بیش از ۱۵ هزار غذا در مراسم سوم امام حسین علیه السلام در طاهرگوراب خبر داد، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار غذای گرم توسط هیأت جوانان طاهرگوراب تهیه و توزیع و بیش از ۵ هزار غذای گرم توسط مردم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم سنتی عزاداری سوم امام حسین علیه السلام در طاهرگوراب ثبت ملی شده است، افزود: در صدد این هستیم که این سنت قدیمی را ثبت میراث فرهنگی و آئینی ناملموس کنیم.

مسؤول هیأت جوانان طاهرگوراب با اشاره به جزئیات بیشتر مراسم سوم امام حسین علیه السلام در طاهرگوراب بیان کرد: تعزیه خوانی، برپایی دسته‌های عزاداری و سینه زنی و همچنین برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی بخشی از برنامه‌های محوری مراسم سوم امام حسین علیه السلام در طاهرگوراب است.