تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723173
شناسه : 3723173
تاریخ :
نظارت بهداشتی بر ذبح ۱۱۷۵ دام نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ذبح ۱۱۷۵ دام نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مورد نظارت بهداشتی قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هادی بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نظارت بهداشتی بر ذبح ۱۱۷۵ دام نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر امر ذبح دام و استحصال گوشت جز لاینفک وظایف این اداره کل می‌باشد که در تمامی ایام سال به صورت منظم انجام شده لذا در ایام خاص از جمله عزاداری‌ها و اعیاد مذهبی که سنت حسنه قربانی رواج بیشتری دارد این نظارت‌ها تشدید شده و تمهیدات ویژه ای در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: بنا بر تمهیدات پیش بینی شده از سازمان دامپزشکی کشور، در این ایام تعداد ۴۲ اکیپ ثابت و سیار همزمان با فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی دام در سطح استان به ارائه خدمات به شهروندان پرداختند.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی از تعداد ۶۶۸ رأس لاشه دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته تعداد ۲۰ رأس لاشه مورد اصلاح قرار گرفت و همچنین ۲۸۳ مورد آلایش خوراکی، ضبط یا اصلاح شد.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و هماهنگی‌های بین بخشی همزمان با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی آحاد جامعه، کلیه دام‌های قربانی در مناسبت‌های مختلف نظیر اربعین حسینی (ع) را مورد بازرسی قرار خواهیم داد تا هیچ لاشه‌ای بدون نظارت بهداشتی وارد چرخه مصرف انسانی نشود.