تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723159
شناسه : 3723159
تاریخ :
هشدار صدر اعظم آلمان درباره عواقب تشدید ناامنی‌ها در آمریکا اقتصاد ایران: صدر اعظم آلمان ضمن هشدار درباره پیامدهای تشدید ناامنی‌ها در ایالات متحده تاکید کرد که برلین برای همه سناریوهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، به گفته "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان تنش های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا برای آلمان نیز پیامدهایی دارد. وی در عین حال اعلام کرده است که برای تغییر احتمالی دولت در آمریکا آماده می شود.

به این ترتیب پس از حمله اخیر به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اولاف شولتز صدراعظم آلمان درباره تحولات خطرناک در این کشور هشدار داد.

وی به پرتال t-آنلاین گفت: ما می بینیم که ناامنی در آمریکا همانطور که در بسیاری از جوامع ثروتمند در شمال وجود دارد در حال افزایش است. صدر اعظم آلمان گفت: تنش های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا همچنین پیامدهایی برای آلمان خواهد داشت.

شولتز گفت: ایالات متحده آمریکا قدرت شماره یک جهانی و مهم ترین متحد ما است و هر آنچه در آنجا اتفاق می افتد برای ما مهم است.

شولتز درباره پیروزی احتمالی "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری گفت که تغییر در دولت بخشی از دموکراسی است. از این نظر، ما البته برای همه احتمالات آماده می‌شویم، اما البته به طور علنی درباره چگونگی آن صحبت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد که آلمان روابط نزدیک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایالات متحده دارد و حتی اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

وی در مصاحبه‌ای با رادیو ARD، گفت که روی اصل مشترک بودن دموکراسی و دولت های قانون اساسی برای چندین دهه و برای بسیاری از دولت ها در آلمان و ایالات متحده در دهه های آینده" تاکید دارد. شولتز افزود: باید با احترام منتظر ماند و دید آمریکایی ها در انتخابات چه تصمیمی می گیرند. این تازه در ماه نوامبر مشخص می شود.

وقتی از شولتز در مورد نگرانی‌ها در مورد پیروزی احتمالی ترامپ بر جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا پرسیده شد، تنها گفت که ترامپ را می‌شناسد و او را در نشست‌های گروه 20 همراه با آنگلا مرکل، صدراعظم وقت ملاقات کرده است.

از منظر دولت فدرال آلمان، تصمیم گیری در کمپین انتخاباتی ایالات متحده آمریکا حتی پس از حمله به ترامپ در آخر هفته، که بسیاری از ناظران آن را یک تصمیم اولیه به نفع جمهوری خواهان می دانستند هنوز نامشخص است .

استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان در این باره گفته است که مهارت های انتخاباتی "جو بایدن"، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نباید دست کم گرفته شود و از این نظر خیلی زود است باور کنیم که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی شده است.

بهر حال به نوشته نشریه "فوکوس" آلمان بخش بزرگی از عرصه سیاسی آلمان همچنان به انتخاب مجدد "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا از حزب دموکرات ها امیدوار است. اما از طرفی خود را برای روی کار آمدن مجدد "دونالد ترامپ" هم آماده می کند.

بسیاری در ایالات متحده آمریکا بر این باورند که ترامپ اکنون تقریباً غیرقابل توقف خواهد بود.

به نوشته نشریه "فوکوس" آلمان سیاستمداران آلمانی نیز به این مسئله باور دارند - یا بهتر است بگوییم از آن می ترسند. برخی از آنها بیزاری خود را از ترامپ پنهان نکرده اند. در اجلاس سران گروه 7 در ایتالیا در ماه ژوئن، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم البته اعلام کرده که ترجیح می‌دهد جو بایدن دوباره در قدرت باشد.

"دومینیک تولکسدورف"، کارشناس فراآتلانتیک از انجمن سیاست خارجی آلمان، توصیه می‌کند که از چنین حزب‌گرایی عمومی خودداری شود. تولکسدورف به "دویچه وله" گفت: همه می‌دانند چه چیزی در خطر است، در عین حال، سیاستمداران آلمانی هیچ تأثیری بر مبارزات انتخاباتی ایالات متحده ندارند ، آنها باید آماده باشند، اما بهتر است از لفاظی‌های ضد ترامپ خودداری کنند.

"جی‌دی ونس"، گزینه معاونت "دونالد ترامپ"، هم در آلمان نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

این امر برای مثال بخصوص در مورد موضوع حمایت از اوکراین صدق می کند. در کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) در ماه فوریه، ونس به وضوح بیان کرد که ترامپ و شخص او با چه سرعتی اوکراین را به پوتین تحویل خواهند داد. وی در آن زمان تاکید کرد: برای من واقعاً مهم نیست که چه اتفاقی برای اوکراین می افتد.

"کریستوف هوسگن"، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در این باره به خبرگزاری رویترز گفت که ونس موضع خود را در مونیخ به وضوح بیان کرده است: ایالات متحده آمریکا اولویت‌های متفاوتی را در آینده تعیین خواهد کرد، اروپا باید مراقب بحث دفاعی خود باشد و همچنین بار اصلی حمایت از اوکراین را از ایالات متحده آمریکا بر عهده بگیرد.

وی همچنین گفت: ونس در مورد آلمان چیزهای زیادی گفته است که احتمالا اکثر سیاستمداران آلمانی آن را دوست نخواهند داشت. جدای از شکایت از تلاش‌های دفاعی ناکافی آلمان، او سیاست انرژی آلمان را "احمقانه" خوانده است.

انتهای پیام/