تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3723142
شناسه : 3723142
تاریخ :
۸ توصیه برای افزایش رضایتمندی و جلب مشارکت اعضای تعاونی‌ها اقتصاد ایران: دبیرکل خانه تعاونگران گفت: موجودیت و موفقیت تعاونی با عضو معنا پیدا می کند؛ بنابراین افزایش سطح رضایت اعضای تعاونی و جلب مشارکت آنها در پیشبرد امور تعاونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، دبیرکل خانه تعاونگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در توصیه برای افزایش رضایتمندی و جلب مشارکت اعضای تعاونی ها گفت: موجودیت و موفقیت تعاونی با عضو معنا پیدا می کند. بنابر این افزایش سطح رضایت اعضای تعاونی و جلب مشارکت آنها در پیشبرد امور تعاونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به توصیه به مدیران تعاونی‌ها  که موجبات افزایش رضایت مندی اعضای تعاونی را فراهم کند، گفت: ارتباط موثر، کانال های ارتباطی بین مدیران تعاونی و اعضا را برای اطمینان از شفافیت، به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد فرآیندهای تصمیم گیری و جستجوی بازخورد در مورد مسائل کلیدی تقویت کنید.

 دبیرکل خانه تعاونگران با اشاره به آموزش و ظرفیت سازی ادامه داد: ارائه برنامه های آموزشی و کارگاه های آموزشی برای ایجاد مهارت ها و دانش اعضای تعاونی، به ویژه در زمینه هایی مانند مدیریت تعاونی، سواد مالی و توسعه تجارت می تواند موثر باشد.

 شهریور گفت با بیان اینکه مدیران باید مشوق ها و پاداش داشته باشند بیان کرد: شناسایی و پاداش مشارکت فعال و مشارکت اعضای تعاونی از طریق مشوق هایی مانند تقسیم سود، سود سهام، تخفیف در محصولات یا خدمات، یا فرصت های مدیریتی از دیگر موارد است.

 وی با اشاره به ساختار مدیریت تعاونی ادامه داد: اطمینان از ساختار اداره دموکراتیک در تعاونی که به همه اعضا اجازه می دهد در فرآیندهای تصمیم گیری صدای خود را داشته باشند، مدیران را منصفانه انتخاب کنند و آنها را مسئول نگه دارد.

 دبیرکل خانه تعاونگران بیان کرد: ثبات مالی از موارد مهم است, با اجرای شیوه های مدیریت مالی صحیح، تضمین توزیع عادلانه سود و ارائه بازده رقابتی سرمایه گذاری، ثبات مالی را در تعاونی حفظ کنید. فعالیت های تعاملی, جلسات منظم، رویدادهای اجتماعی، جلسات آموزشی و پروژه های اجتماعی را برای تقویت حس تعلق در میان اعضای تعاونی و تشویق مشارکت فعال آنها در امور تعاونی سازماندهی و برگزار کنید.

 وی در ادامه افزود: بهبود مستمر، به طور منظم عملکرد تعاونی را ارزیابی کنید، از اعضا بازخورد بجویید و ابتکارات بهبود مستمر را برای رسیدگی به هر چالش یا مسئله ای که ممکن است پیش بیاید، اجرا کنید.شبکه سازی و همکاری، تشویق به همکاری با سایر تعاونی ها، سازمان های دولتی، سازمان های غیرانتفاعی و شرکای بخش خصوصی برای استفاده از منابع، به اشتراک گذاری بهترین شیوه ها و گسترش فرصت ها برای اعضا.

 دبیرکل خانه تعاونگران گفت: با اجرای این اقدامات، مدیران تعاونی ها می توانند رضایت اعضا و مشارکت آنها در امور تعاونی ها را افزایش دهند و تأثیر کلی خود را بر جامعه و اقتصاد تقویت کنند.

انتهای پیام/