تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3723120
شناسه : 3723120
تاریخ :
کاپیتان تیم ملی: بازی های متفاوتی پیش رو داریم/دنبال پیروزی هستیم اقتصاد ایران: صابر حیدری پیش از آغاز بازی تیم هندبال جوانان ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا اظهار امیدواری کرد با پیروزی برابر رقبا سهمیه جهانی را دریافت کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی هندبال پسران جوان ایران بعد از صعود به عنوان تیم صدرنشین از دور مقدماتی به مرله یک جهارم نهایی هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی، با تیم های بحرین، عربستان و ژاپن هم گروه شده است. هندبالیست های جوان کشورمان ساعت ۱۸:۳۰ امروز پنجشنبه ۲۷ تیرماه در اولین مسابقه این مرحله به مصاف تیم بحرین می روند.

صابر حیدری کاپیتان تیم ملی هندبال جوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی پیش از حضور در این مرحله سرنوشت ساز گفت.

* خبرگزاری مهر: دو پیروزی دلچسب تیم و صعود ه عنوان سرگروه دور مقدماتی را تبریک می گویم. در مورد این دو بازی و شرایط صعود تیم ایران توضیح می دهید؟

- صابر حیدری: ما نسبت به تیم های دیگر واقعاً گروه متفاوتی در دور اول داشتیم اول با تیم چین که از شرق آسیاست بازی کردیم. سیستم بازی و دفاع شان با همه فرق دارد و باید براساس آن برنامه ریزی می کردیم. بازی دوم با کویت بازی داشتیم که کلاً تیم های عربی سیستم بازی شون با تیم های آسیایی فرق دارد. دو بازی متفاوت از نظر تکنیکی و تاکتیکی داشتیم و در کل دو بازی چالشی انجام دادیم. خدا را شکر از پس این دو بازی برآمدیم. باید برای هر کدام برنامه ریزی جدایی می کردیم، دو سیستم حمله و دفاع داشتیم و توانستیم بر هر دو تیم غلبه کرده و به عنوان تیم اول از گروه مان صعود کردیم.

* در مورد بازیهای دور بعد نظرتان را بگویید. خصوصاً بازی با عربستان شاید بازی انتقامی برای ما باشه و باخت نوجوانان جهان رو جبران کنیم؟

- در این گروه با سه تیم خوب بازی داریم. به خصوص تیم عربستان که با عربستان کری خانی قدیمی از مسابقات قهرمانی آسیا و جهان داریم و همیشه بازی های ما بحث برانگیز بوده است. آخرین بازی را در بزنگاه بازیهای جهانی با هم داشتیم که در دقایق آخر نتیجه را واگذار کردیم و نتوانستیم به سطح بالاتر برویم. جدا از اینکه حساسیت این بازی برای ما بسیار مهم است می خواهیم آن خاطره بد را از بین ببریم. عربستان تیم خوب و مهره دار و قوی است صدر در صد توان مان می گذاریم با این حال که این بازی دوم گروه ماست. اگر عربستان را در بازی دوم ببریم جهانی شدن ما صد در صد است. امیدواریم بتوانیم جبران آن شکستی که در مسابقات جهانی داشتیم را بکنیم.

* شرایط کلی تیم از نظر روحی روانی چطور هست؟

- روحی وروانی شرایط خوبی داریم از قبل توان بازی در تورنمنت های قوی را داشتیم و مدت طولانی در جو مسابقات باشیم.

* آیا برای شروع بازیها در دور دوم مصدوم داریم؟

- مصدومیت هم داریم این هم جزیی از هندبال است و جدی نیست و طبیعی است و همه می توانیم پرقدرت برویم جلو.

- تیم شما برای اولین بار چند اردوی خوب خارجی و چند تورنمنت خوب را قبل از حضور در مسابقات آسیایی تجربه کرد. چقدر بازیهای تدارکاتی به شما در مسیر حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کمک کرد؟

- بازی های تدارکاتی خیلی به ما کمک کرد گرجستان و روسیه و ترکیه عقب می افتادیم اما برگشت ما نشان داد که می توانیم جبران کنیم و برنده باشیم.

* شریف مومن سرمربی مصری تیم شما گفته ما اشتباهات زیادی در این دوبازی داشتیم و با پنجاه درصد قدرتمون بازی کردیم در دور بعد چه برنامه ای داریم برای اینکه با قدرت بیشتری به میدان آمده و این اشتباهات را تکرار نکنیم؟

- در هندبال هر تیمی که اشتباهات کمتر داشته باشیم برنده مسابقه است. در این دوبازی اشتباهات زیادی داشتیم. تیم ما هنوز به آن بازی صد در صدی نرسیده و صد در صد خودمان را نشان نداده ایم. ما میتوانیم بهترین خودمان در زمین باشیم. اعتقاد قلبی دارم که اگر خودمان باشیم و من حتی اگر خودم در زمین باشم و بجنگیم می توانیم همه تیم ها را ببریم. در تورنمنت ها برابر تیم های اروپایی هم خوب بازی کرده ایم. در دور دوم اشتباهات کمتر کنیم و بتوانیم کسب مقام خوبی در مسابقات داشته باشیم.