تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723112
شناسه : 3723112
تاریخ :
سازمان ملل: سیستم حمایت بشردوستانه در غزه فروپاشیده است اقتصاد ایران: سازمان ملل متحد و یونیسف با اشاره به اینکه سیستم حمایت بشردوستانه در غزه از هم پاشیده است تاکید کردند ۹۰ درصد مردم غزه که اغلب آنها کودک هستند آواره شده‌اند و هیچ مکان امنی برای آوارگان وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه هشدارهای سازمان ملل درباره وضعیت فوق بحرانی نوار غزه، مدیر دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که سیستم حمایت بشردوستانه در غزه تقریباً به طور کامل از هم پاشیده و خطر گسترش درگیری‌ها به منطقه هر روز افزایش می‌یابد.

مدیر دفتر دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هیچ چیز مجازات جمعی اعمال شده بر غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را توجیه نمی‌کند. وضعیت غزه به شدت بحرانی بوده و حملاتی که عملیات‌های بشردوستانه و کار مراکز بهداشتی در نوار غزه را مختل می‌کند و این مراکز را به شکل عامدانه مورد هدف قرار می‌دهد، همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین علاوه بر نوار غزه، کرانه باختری هم شاهد سطوح بالایی از خشونت توسط شهرک نشینان و نیروهای اسرائیلی است. مصادره اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری توسط اسرائیلی‌ها، شانس رسیدن به راهکار «دو دولتی» و پایان دادن به درگیری‌ها را هر روز کمتر می‌کند.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: ما نیاز به آتش بس فوری در غزه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا داریم و اسرای فلسطینی که بدون هیچ دلیلی بازداشت شده‌اند، باید آزاد گردند. همچنین سازمان‌های بین‌المللی برای مدیریت بحران در غزه نیاز به خدمات امنیتی دارند.

از طرف دیگر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد که 90 درصد از جمعیت نوار غزه از زمان آغاز جنگ آواره شده‌اند و بسیاری از آنها کودک هستند.

یونیسف تاکید کرد: مکان‌هایی که آوارگان غزه مجبور به نقل مکان به آنجا می‌شوند، هیچ کدام امن نیستند.

درحالی که مردم غزه بعد از نزدیک به 10 ماه از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، بارها از جایی به جای دیگر آواره شده‌اند، اخیرا «سیگرید کاگ» هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه، طی سخنانی مقابل شورای امنیت اعلام کرد: امروز 1.9 میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند.

وی افزود: بیش از یک میلیون نفر در غزه دوباره آواره شده‌اند و همچنان در جستجوی سرپناهی امن هستند. امروز غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، در میان درد و رنج به معنای واقعی قرار دارند و زندگی آنها کاملاً نابود شده است.

«آندریا دی دومینیکو» مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین هم طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: برآوردها نشان می‌دهد که بین 300 تا 350 هزار نفر هنوز در شمال غزه هستند و نمی‌توانند به سمت جنوب حرکت کنند. از هر 10 نفر در غزه 9 نفر حداقل یک بار و در برخی موارد ده‌ها بار آواره شده‌اند. افرادی که طی چند روز گذشته به دنبال دستور اسرائیل برای تخلیه خان یونس در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند، لزوماً در آمار این آوارگانی که اعلام کردیم وجود ندارند؛ زیرا بسیاری از آنها از قبل آواره شده بودند. مردم غزه هر بار که آواره می‌شوند مجبورند بارها و بارها زندگی خود را از صفر شروع کنند.

انتهای پیام/