تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3723093
شناسه : 3723093
تاریخ :
جنسیس: مشتریان هایبرید را به برقی ترجیح می‌دهند. اقتصاد ایران: عصر خودرو- جنسیس به زودی از مدل های هایبرید خود رونمایی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،این اتفاق در کل صنعت خودرو در حال انجام است. خودروساز هایی که قول داده بودند در آینده فقط محصولات برقی تولید کنند، حالا به دنبال تغییر در نقشه های قبلی خود هستند. مشتریان دیگر مثل آن چیزی که خودروسازان پیش‌بینی می‌کردند ماشین های برقی را نمی‌خواهند. این مسئله باعث شده صنعت خودرو از سرعت تولید ماشین های الکتریکی کم کرده و به فکر تولید مدل های هایبرید باشد. حالا جنسیس هم با اعتراف به این موضوع، هر چه سریع‌تر به دنبال تغییر خط تولید آینده خود است.

آقای Mike Song، رئیس بین‌المللی کمپانی Genesis به خبرگزاری Top Gear گفته که مشتریان ما هایبرید را به تمام برقی ها ترجیح می‌دهند. پس کمپانی می‌خواهد هر چه سریع تر مدل های هایبرید را به خط تولید خود برگرداند.
این خودروساز در سپتامبر سال 2021 اعلام کرده بود که همه خودرو های تولیدی آنها از سال 2025 مدل تمام الکتریکی نیز خواهند داشت. آقای سانگ اضافه کرد: " ما آینده را در خودرو های برقی می‌بینیم اما وجود هایبرید ها در خط تولید به این معنی است که خریداران گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند."

آقای سانگ مشخص نکرده که مدل های جنسیس از کدام نوع پیشرانه های هایبرید استفاده خواهند کرد اما به احتمال زیاد برای عقب نماندن از رقبا، جنسیس برای تامین موتور های سوختی و ترکیب هایبرید دست به دامان هیوندا خواهد شد. برند جنسیس، به عنوان برادر کوچک‌تر و لوکس هیوندای چاره ای جز کمک گرفتن از کمپانی مادر خود ندارد که مدل های زیادی با پیشرانه هایبرید معمولی و پلاگین‌هایبرید در خط تولید دارد. البته ما انتظار داریم این سیستم ها را قبل از قرار دادن در خودرو های خود، از نظر کارایی و قدرت کمی بهبود دهد.

رفتن به سمت هایبرید برای همه کمپانی ها یک حرکت هوشمندانه است. اوایل امسال ولو 45 درصد جهش در فروش مدل های هایبرید خود داشت که منجر به کاهش شدید فروش مدل های برقی این کمپانی شد. ولو در 3 ماه اول سال 65 درصد کاهش فروش ماشین های برقی را تجربه کرد. تویوتا که یکی از پیشگامان صنعت خودرو های الکتریکی است تجربه‌ای مشابه داشت. برای مثال فروش خودرو های هایبرید Prius در 3 ماه اول سال، 138 درصد رشد داشت. جنسیس هم به زودی وارد این امواج خواهد شد.