تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723086
شناسه : 3723086
تاریخ :
متقی: ادعای حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان بی‌اساس است اقتصاد ایران: وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت اتهامات غرب درباره حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان و نقض حقوق بشر در این کشور بی‌اساس است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در نشست ارزیابی ریاست‌های مرکزی این وزارتخانه اتهام‌های غرب درباره نقض حقوق بشر و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را بی‌اساس خواند.

وی در ادامه از کشورهای غربی خواست به جای این اظهارات بی‌اساس راه تعامل با هیئت حاکمه افغانستان را به پیش گیرند.

متقی تصریح کرد: گاهی حقوق بشر و گاهی حقوق زن می‌گویند، گاهی هم می‌گویند القاعده و گروه‌های دیگر در افغانستان حضور دارند، این اطلاعات را از طریق چه سازوکاری به دست می‌آورید؟ هزارها کیلومتر دورتر، از منابع بعضی محافل مغرض و دشمنان افغانستان اطلاعات خود را به دست می‌آورید و آن را با عنوان اطلاعات مستند نشر می‌کنید؟

وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کسی افزود هنوز محافلی تلاش دارند دستاوردهای طالبان را کم‌رنگ جلوه دهند، دستاوردهایی که به باور وی در بخش‌های گونا‌گون از جمله تامین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و آغاز پروژه‌های بزرگ به دست آمده است.

وی ادامه داد: روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ما با تمام جهان بهبود یافته، هیچ مشکلی وجود ندارد. برای کشورهایی که تاکنون پیش قدم نشده‌اند، نیز این زمینه فراهم است. این سیاست ماست که روابط خوب با کشورها داشته باشیم.

انتهای پیام/.