تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723063
شناسه : 3723063
تاریخ :
امروزه جریان کربلا در سطح بین المللی مطرح است اقتصاد ایران: بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروزه جریان کربلا در سطح بین المللی مطرح است که نشات گرفته از یک بیداری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در جمع عزاداران هیئت صاحب الزمانی شهرستان خوسف اظهار کرد: ما باید از سرمایه عمر برای حق شناسی، حق گرایی و حق مداری استفاده کنیم و این موضوع آزمایش ما در این دنیا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ما در این دنیا برای آزمایش آمده ایم تا ببینیم چه میزان در مسیر حق مداری قدم برمی داریم.

عبادی با اشاره به اینکه عاشورا تنها یک روز در تاریخ نیست بلکه یک جریان است، اظهار کرد: برای همین مطرح می‌کنند که «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» و امروز جریان کربلا در سطح بین المللی مطرح است که نشأت گرفته از یک بیداری است.

وی با تأکید بر اینکه در گذر زمان حق باقی می‌ماند، گفت: بسیاری از افراد هستند که حق را می‌شناسند ولی با این وجود آن را انکار می‌کنند که نشان از پیچیدگی‌های روح آدمی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول تاریخ هر کس به شیوه‌ای در برابر حق ایستاده است، اظهار کرد: قارون با ثروت خود و سامری با خدعه، تزویر و ترفندهای فریبنده و هامان با توجیه گری در برابر حضرت موسی (ع) پیامبر الهی ایستادند و زمان فعلی نیز شرایط به همینگونه است.

عبادی بیان کرد: بسیاری از افراد حق را به درستی می‌شناسند ولی در برابر آن ایستادگی می‌کنند چرا که با هوای نفس حیوانی آنان در تضاد است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم نیز تأکید شده است که مشرکان پیامبر الهی حضرت محمد (ص) را به خوبی می‌شناختند ولی حاضر نبودند حق را بپذیرند که نکته قابل تأملی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در مورد تاریخ صدر اسلام نیز شرایط به همینگونه است و به راستی آیا مردم نمی‌دانستند که حق با معاویه است یا با علی که تا آخرین لحظه در کنار پیامبر شمشیر کشید.

عبادی ادامه داد: اگر بر هوای نفس خود پا بگذاریم بی شک حق را خواهیم شناخت.