تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3723061
شناسه : 3723061
تاریخ :
مجارستان: انتخابات آتی آمریکا نقطه عطفی در حل مناقشه اوکراین است اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه مجارستان انتخابات آتی آمریکا را نقطه عطفی در حل مناقشه اوکراین دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در گفتگو با خبرگزاری ریانوستی، انتخابات آتی آمریکا را نقطه عطفی در حل مناقشه در اوکراین توصیف کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در این مصاحبه گفت: من فکر می‌ کنم که انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا قطعاً در این زمینه یک تغییر معادلات خواهد بود. من فکر می‌ کنم اگر ترامپ پیروز شود، فرصت خوبی برای آغاز مذاکرات صلح در سال جاری وجود خواهد داشت.

پیتر سیارتو در این خصوص ادامه داد: دلیل حرف من این است که اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود، موضع ایالات متحده در این موضوع متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد که ویکتور اوربان نخست وزیر کشورش نتایج سفرهایش به روسیه و چین درباره اوکراین را با ترامپ در میان گذاشته است.

سیارتو گفت: نخست وزیر مجارستان در جریان دیدار اخیر خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نتایج سفرهایش به روسیه و چین در چارچوب تلاش برای حل و فصل بحران اوکراین را با وی در میان گذاشت.

این مقام مجارستان در این خصوص اضافه کرد: با نگاه به اروپا قبل از به قدرت رسیدن «اورزلا فون در لاین» و پس از آن شاهد یک افول آشکار خواهیم بود. اروپا در طول دوره «فون در لاین» کمتر رقابتی، کمتر صلح آمیز و همچنین کمتر منسجم بود. فون در لاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا بسیار ضعیف عمل کرد و دلیلی برای انتخاب مجدد وی وجود ندارد.

این در حالیست که پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرده بود که «کیت کلاگ» و «فرِد فلایتز» دو تن از مشاوران کلیدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده این کشور طرحی را برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین به ترامپ ارائه دادند که طبق آن کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف مشروط به این می‌شود که دولت اوکراین بپذیرد گفتگوهای صلح با روسیه را آغاز کند.

طبق این طرح، دولت آمریکا هم‌زمان به مسکو هشدار خواهد داد که خودداری از گفتگو منجر به افزایش حمایت‌های آمریکا از اوکراین خواهد شد و با آغاز گفتگوهای صلح آتش‌بس در میدان نبرد برقرار می‌شود.

کیت کلاگ و فرِد فلایتز، هر دو به عنوان روسای ستاد در شورای امنیت ملی ترامپ در دوره ریاست جمهوری ۲۰۱۷-۲۰۲۱ او خدمت کردند.