تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3723060
شناسه : 3723060
تاریخ :
علی‌اف و پاشینیان در لندن دیدار می‌کنند؟ اقتصاد ایران: رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان به چهارمین اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا دعوت شدند و دیدار علی‌اف و پاشینیان ممکن است در چارچوب نشست لندن برگزار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان به چهارمین اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا که 18 جولای در لندن برگزار می‌شود دعوت شدند.

بر اساس اطلاعات رسمی دولت ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور در این اجلاس چندین دیدار دوجانبه خواهد داشت اما معلوم نیست با چه کسانی ملاقات خواهد کرد.

رسانه‌های آذربایجانی می‌نویسند که انتظار می‌رود الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور نیز در این اجلاس شرکت کند.

خبرگزاری توران با اشاره به منابع غیررسمی نوشت که دیدار علی‌اف و پاشینیان ممکن است در چارچوب نشست لندن برگزار شود.

طرف آذربایجانی هنوز در مورد سفر الهام علی‌اف به لندن و دیدارهای احتمالی اظهارنظر رسمی نکرده است.

آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان به همراه پاشینیان عازم اجلاس لندن شدند.

گفتنی است، جامعه سیاسی اروپا که پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال 2022 توسط شورای اروپا تأسیس شد، تاکنون 3 اجلاس برگزار کرده است.

در چارچوب این اجلاس، علی‌اف و پاشینیان دو بار دیدار کردند.

در اولین اجلاس سران که در سال 2022 در پراگ برگزار شد، طرفین اعلام کردند که تمامیت ارضی یکدیگر را مطابق با اعلامیه آلماتی در سال 1991 به رسمیت می‌شناسند.

علی‌اف و پاشینیان برای دومین بار در اجلاس کیشینوف با یکدیگر دیدار کردند. با این حال، علی‌اف اجلاس سران در گرانادا را در اکتبر سال گذشته میلادی تحریم کرد.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در چارچوب این اجلاس با شارل میشل رئیس اتحادیه اروپا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان دیدار کرد.

 

انتهای پیام/