تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3723054
شناسه : 3723054
تاریخ :
اردوی مشترک المپیکی‌های ارمنستان با کشتی‌گیران روس اقتصاد ایران: ۵ کشتی‌گیر ارمنستان که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و شانس کسب مدال را دارند، اردوی مشترکی با روس‌ها برگزار کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی المپیک 2024، روزهای 15 تا 21 مرداد ماه در پاریس برگزار می‌شود و ارمنستان که در کشتی زنان فعالیتی ندارد، از سه مسابقه گزینشی در بلگراد (مسابقات جهانی 2023)، قاره‌ای در باکو (گزینشی اروپایی) و جهانی در استانبول (گزینشی مرحله آخر) موفق به کسب 5 سهمیه شد.

در رشته آزاد برای ارمنی‌ها آرسن هاراتونیان در 57 کیلو و وازگن توانیان در 65 کیلو موفق به کسب سهمیه شدند و سهمیه‌های کشتی فرنگی‌شان را هم اسلاویک گالستیان در 67 کیلو، مالخاز آمویان در 77 کیلو و آرتور الکسانیان در 97 کیلو به دست آوردند.

نکته جالب در مورد ارمنستانی که از 12 سهمیه آزاد و فرنگی حتی موفق به کسب نیمی از سهمیه‌های المپیک هم نشده، اینکه آنها در هر 5 وزنی که نماینده در پاریس دارند، شانس کسب مدال هم دارند. آنها حتی به ترتیب با الکسانیان، آمویان و هاراتونیان می‌توانند به کسب مدال طلای المپیک امیدوار باشند.

کشتی‌گیران المپیکی ارمنستان به تازگی از اردوی مشترک با روس‌ها در ماخاچکالا بازگشته و استارت اردوی خود را در دره گل‌ها -منطقه‌ای نزدیک به ایروان زده‌اند.

انتهای پیام/