تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3723050
شناسه : 3723050
تاریخ :
انتظارها به پایان رسید؛ دوربین‌های حرفه‌ای R1 و R5 II کانن رونمایی شدند [تماشا کنید] اقتصاد ایران: دوربین‌های جدید کانن فوکوس خودکار بهتری نسبت‌به گذشته دارند و از پردازنده‌ی Digic X استفاده می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرانجام انتظار‌ها به‌پایان رسید و کانن به‌صورت رسمی دوربین‌های حرفه‌ای EOS R5 Mark II و EOS R1 را رونمایی کرد. عملکرد فوکوس خودکار این دوربین‌ها نسبت‌به گذشته بهتر شده است و هر دو دوربین به‌لطف پردازنده‌‌ی Digic X قادر به فوکوس خودکار دوال‌ پیکسل با توانایی تخمین ناحیه‌ی بدن، مفاصل، سر و سوژه‌های فرعی هستند.

جدیدترین مدل‌های دوربین کانن قابلیت‌هایی نظیر خوانش سریع‌تر و فوکوس خودکار چشمی منحصر‌به‌فرد کانن را که قبل‌تر در دوربین کانن R3 یافت می‌شدند، با خود به‌همراه دارند. ویژگی درخواستی فیلم‌سازان، یعنی پروفایل رنگی Canon Log 2 نیز اکنون دردسترس است.

دوربین حرفه‌ای کانن EOS R5 Mark II از نمای جلویی
دوربین حرفه‌ای کانن EOS R1 از نمای جلویی
دوربین کانن EOS R1 بدون لنز
دوربین کانن EOS R5 Mark II بدون لنز

طبق بیانیه‌ی رسمی کانن، R5 Mark II برای کسانی که هم فیلم‌برداری و هم عکس‌برداری می‌کنند مناسب است. این دوربین عملکرد فیلم‌برداری 8K موجود در کانن R5 را بهبود می‌دهد و با کمک سنسور ۴۵ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی Digic X خود فیلم‌برداری با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را جایگزین ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه‌ی نسل قبل می‌کند.

باوجود اینکه سنسور دوربین A7R V سونی وضوح بیشتری دارد، اما R5 II کانن ترکیب بهتری از کیفیت و سرعت تصویربرداری را به کاربران ارائه می‌دهد. دوربین مورد بحث در سناریو‌های فیلم‌برداری مختلفی نظیر HDR و Waveform و Zebra Pattern عملکرد تحسین برانگیزی از خود به‌جای می‌گذارد.

کانن R1 دوربین کاملاً جدیدی است که خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد و از سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی فول‌فریم و پردازنده‌ی Digic X بهره می‌برد. دوربین یادشده به‌کمک پردازنده‌ی خود می‌تواند با سرعت ۴۰ فریم‌برثانیه عکاسی کند و مقاومت بیشتری در برابر ایجاد اعوجاج در عکس‌ها و ویدیو‌ها دارد. دوربین جدید کانن می‌تواند ویدیو‌های 4K و 6K RAW ضبط کند.

مقاله‌های مرتبط
  • کانن R100 رونمایی شد؛ دوربین اقتصادی با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 4K
  • EOS R8 رونمایی شد؛ ارزان‌ترین دوربین فول‌فریم کانن با فیلمبرداری 4K
  • راهنمای خرید دوربین عکاسی

قیمت دوربین جدید EOS R5 Mark II به‌تنهایی ۴٬۲۹۹ دلار است و در ماه آگوست (مرداد و شهریور) به‌فروش خواهد رسید. درصورت همراهی با کیت لنز RF 24-105mm F4L IS USM، قیمت دوربین مذکور به ۵٬۳۹۹ دلار می رسد. کانن R1 با قیمت ۶٬۲۹۹ دلار در پاییز سال جاری (احتمالاً ۲۶ نوامبر یا ۶ آذر) روانه‌ی بازار خواهد شد.