تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3723034
شناسه : 3723034
تاریخ :
اصالت سنجی زنجیره تأمین پلاسما/ برخورد با داروخانه‌های متخلف اقتصاد ایران: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، یکی از اقدامات مهم حوزه دارو در دولت سیزدهم را شناسه گذاری و اصالت سنجی زنجیره تأمین پلاسما عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان اظهار کرد: مهم‌ترین مزایای شناسه گذاری پلاسما، مشخص شدن میزان موجودی پلاسما در کشور، میزان نقل و انتقال پلاسما بین مراکز اهدا و پالایشگرهای داخلی و مشخص شدن میزان پلاسمای ارسالی به خارج از کشور است.

وی افزود: پیگیری و تکمیل مستندات تخلف سکوهای اینترنتی (ناصرخسروی مجازی) و برخورد با داروخانه‌های متخلف (گرانفروشی، عدم ارائه خدمات به نیروهای مسلح و…) از جمله اقدامات متمرکز مثبت در این دوره بوده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با اشاره به برگزاری جلسه با انجمن‌های علمی و انجمن‌های بیماری‌های خاص جهت تسریع در رفع مشکلات بیماران، تصریح کرد: بازدید میدانی از شرکت‌های تولیدکننده و پیگیری چالش‌های صنعت از نزدیک و تلاش برای حل مشکلات آنان یکی از اولویت‌های جدی سازمان غذا و دارو طی دو سال اخیر بود.

وی، افزایش ۱۱.۹ درصدی میانگین رشد صنعت دارو تا پایان آذر ۱۴۰۲ بر مبنای گزارش بانک مرکزی (سال ۱۴۰۱ صنعت دارو رشد منفی ۲.۵ درصدی داشت) را یکی دیگر از دستاوردهای مثبت سازمان غذا و دارو در دولت سیزدهم برشمرد.