تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3723031
شناسه : 3723031
تاریخ :
تردد در جاده‌های استان سمنان نیمه سنگین است اقتصاد ایران: سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان از بروز ترافیک نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان در پی بازگشت موج اول مسافران تعطیلات دهه اول ماه محرم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ موسی بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه به واسطه تعطیلات دهه اول ماه محرم و همچنین اواخر هفته، پیش بینی می‌شد که در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد ترافیک نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان سمنان باشیم، تاکید کرد: این پیش بینی با حجم ورودی خودرو به استان از ابتدای هفته محقق شد.

وی از بروز ترافیک نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان در پی بازگشت موج اول مسافران تعطیلات دهه اول ماه محرم خبر داد و افزود: بیشترین میزان ترافیک در مسیر مشهد- تهران و در ورودی و خروجی شهرهای استان مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه حجم ورودی ترافیک به استان در روزهای ابتدایی هفته بسیار قابل توجه بود، تاکید کرد: فردا جمعه احتمالاً بیشترین میزان ترافیک در محورهای مواصلاتی استان وجود داشته باشد.

بزرگی با بیان اینکه از مسافران و زائران رضوی درخواست می‌شود که بازگشت خود به سمت شهرهای استان و یا تهران از مشهد مقدس را به فردا جمعه و آخرین ساعات این روز موکول نکنند، گفت: پیش بینی می‌شود فردا به خصوص در ساعات بعد از ظهر تا شب ترافیک در محور مشهد- تهران سنگین باشد.

وی با بیان اینکه این ترافیک سنگین می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد، تاکید کرد: رعایت فاصله طولی و عدم عجله برای رسیدن به مقصد از توصیه‌های مهم پلیس راه به مردم است.

رئیس پلیس راه استان سمنان همچنین با بیان اینکه فاصله بین شهرهای استان زیاد است در نتیجه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت بعد از هر ۹۰ الی ۱۰۰ دقیقه رانندگی یکی از مسائل دیگری است که در جلوگیری از بروز واژگونی و تصادفات مؤثر خواهد بود زیرا خستگی بزرگترین عامل واژگونی خودرو در استان محسوب می‌شود.

بزرگی با بیان اینکه مسافران حتماً در شهرها توقف و استراحت لازم را داشته باشند، افزود: فردا همزمان با روز جمعه شاهد حضور مردم در طبیعت نیز هستیم لذا در برگشت مبادی ورودی شهرهای استان شاهد بروز ترافیک سنگین خواهیم بود در نتیجه از مردم درخواست می‌شود که با پلیس همکاری لازم را صورت داده و ساعات بازگشت خود را به نحوی تنظیم کنند که در پیک تردد نباشد.