تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722969
شناسه : 3722969
تاریخ :
۲۲۰ روستای آذربایجان غربی از نعمت آب شرب بهره مند می شوند اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: تاپایان سال جاری ۲۲۰ روستای استان از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اشرفی با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی به این روستاها در قالب جهاد آبرسانی در حال انجام است، اظهار کرد: تفاهم نامه آبرسانی به روستاهای استان در قالب جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی از روستاها با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سال ۱۴۰۰ منعقد و مقرر شد طرح‌های آبرسانی به ۳۷۹ روستای استان انجام شود.

وی گفت: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی در ۸ شهرستان شامل شوط، پلدشت، چایپاره، پیرانشهر، سردشت، بوکان، میاندوآب و شاین دژ آغاز و تاکنون با اجرای ۲۸۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۸ هزار و ۵۵۰ متر مکعب مخزن بتنی و ۵۴۰ متر مکعب ایستگاه پمپاژ و حفر ۴ حلقه چاه با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه در افق طرح ۳۷۹ روستا از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد، افزود: در حال حاضر بهره برداری از طرح‌های آبرسانی در ۳۵ روستا آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲۲۰ روستا با ۱۰۴ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شوند.