تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3722939
شناسه : 3722939
تاریخ :
در صورت جنگ تمام خاورمیانه به لرزه درمی‌آید اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه لبنان در سخنانی تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی حملات خود به لبنان را گسترش بدهد، زلزله جنگ تمام منطقه را خواهد لرزاند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان در سخنانی تاکید کرد: طی چند ماه گذشته، هشدارهایی را در خصوص خطر گسترش جنگ در منطقه دریافت کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: ما نسبت به کشاندن تمامی منطقه به انفجاری بزرگ هشدار می‌دهیم و بار دیگر مخالفت خود با جنگ را اعلام می‌داریم.

بوحبیب ادامه داد: این جنگ اگر رخ بدهد، تمامی خاورمیانه را به لرزه درخواهد آورد و اروپا از موج بزرگ آوارگی از منطقه، تاثیر خواهد پذیرفت.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: ما بار دیگر خواسته خود مبنی بر برقراری آتش‌بس و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در خصوص لبنان را تکرار می‌کنیم.

بوحبیب گفت: کوتاه‌ترین راه برای بازگشت ده‌ها هزار آواره، تهدید به جنگ نیست، بلکه اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت است. باید در روند سریع و ایمن بازگشت آوارگانی که از هفتم اکتبر مناطق مرزی جنوب لبنان را ترک کرده‌اند تسهیل شود.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: ما بر اهمیت نقش نیروهای یونیفل در مرز لبنان تاکید می‌کنیم. ما خواهان توقف جنگ در نوار غزه و برقراری آتش‌بس در مرزهای جنوبی لبنان هستیم. فلسطین کلید برقراری ثبات در خاورمیانه باقی خواهد ماند.