تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722874
شناسه : 3722874
تاریخ :
یک مورد مثبت تب دنگی در منطقه تربت حیدریه شناسایی شد اقتصاد ایران: تربت حیدریه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از شناسایی یک مورد مثبت تب دنگی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قربانی اظهار کرد: بیمار با علائم تب دنگی و با سابقهٔ سفر حج در تاریخ ۷ تیرماه به بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) مشهد مراجعه می‌کند و پس از انجام آزمایش‌، مشکوک به تب دنگی شناسایی شده که با اعلام گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۲۰ تیرماه نتیجه آزمایش‌های مثبت اعلام و بلافاصله نمونهٔ دوم ارسال شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: علائم بیماری تب دنگ همانند سایر بیماری‌های ویروسی مانند تب، بدن درد، ضعف، خستگی و علائم شبیه سرماخوردگی است و می‌تواند در مدت کوتاهی افراد زیادی را مبتلا کند.

وی تصریح کرد: بیماری که عامل آن گزش پشه آئدس است، پشه‌ای که در تایرها و آب‌های راکد کوچک تخم‌گذاری می‌کند و البته مسافرت به کشورهای همسایه می‌تواند به گسترش این بیماری در کشور دامن بزند.

قربانی تاکید کرد: افرادی که به مناطق آلوده سفر می‌کنند پس از بازگشت در صورت مشاهدهٔ علائم مشکوک بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و پزشکان نیز در صورت مشاهدهٔ مورد مشکوک، فرد را برای اقدامات درمانی ارجاع بدهند.