تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3722856
شناسه : 3722856
تاریخ :
چرا نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا و نتساریم اصرار دارد؟ اقتصاد ایران: یک کارشناس ارشد مسائل نظامی درباره اصرار نتانیاهو بر لزوم ادامه اشغال محورهای فیلادلفیا و نتساریم در نوار غزه توضیح داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «الجزیره»، سرلشکر «فایز الدویری» کارشناس نظامی و راهبردی گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر اشغال دو محور نتساریم و فیلادلفیا در مرز بین مصر و غزه اصرار دارد چرا که رژیم صهیونیستی در آینده نقشه‌هایی برای این دو محور دارد.

بنابر گفته این کارشناس، محور فیلادلفیا، غزه را کاملاً از محیط عربی دور می‌کند و محور نتساریم نیز میان شمال باریکه غزه، مرکز و جنوب این باریکه، فاصله می‌اندازد و این فاصله باعث می‌شود که اهالی غزه مجبور شوند به شمال غزه بازگردند.

وی در تحلیلی از چشم‌انداز نظامی غزه، با اشاره به اختلاف دو نهاد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در زمینه برخورد با غزه، گفت که رژیم صهیونیستی و به ویژه «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که حکومت نظامی در غزه، حداقل به ۵۰ هزار نظامی نیاز دارد.

این کارشناس نظامی و راهبردی اشاره کرد که این رژیم قصد دارد برای تداوم تسلط بر دو محور نتساریم و فیلادلفیا بدون حضور نظامی، دیواری مجهز و جدا کننده روی زمین و زیر زمین ایجاد کند.

الدویری اظهار کرد که ایده جدایی غزه از شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به واسطه دیواری مجهز به حسگرها، دوربین‌ها، سیستم‌های اطفای حریق اتوماتیک و دیگر امکانات، شکست خورده است و این شکست به این معناست که ایده جدید آنها برای تسلط بر دو محور نتساریم و فیلادلفیا نیز موفقیت‌آمیز نخواهد بود، به ویژه که ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود تجهیزات نظامی و نیروی انسانی مواجه است.

گفتنی است پس از اختلافات گسترده‌ای که میان نتانیاهو و تیم مذاکره‌کننده‌اش برای ماندن ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا رخ داد، ارتش این رژیم در ۲۹ ماه مه با ادعای کشف تونل‌های غزه در شبه جزیره سینا، اعلام کرد که بر محور فیلادلفیا مسلط شده است؛ خبری که از سوی طرف مصری تکذیب شد.