تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722845
شناسه : 3722845
تاریخ :
حضرت زینب (س) نهضت حسینی را از تحریف عظیم نجات داد اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حضرت زینب (س) پرچمدار نهضت حسینی است و با حرکت تاریخی خود قیام امام حسین (ع) را از تحریف و تعویل مصون نگه داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر چهارشنبه در جمع عزاداران اردبیل، اظهار کرد: ۶ مأموریت خطیر بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در عصر عاشورا به حضرت زینب (س) منتقل شد تا این مأموریت و مسئولیت خطیر را به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: اولین مأموریت تبلیغ محتوا و پیام نهضت حسینی بود که امام حسین (ع) تاکید داشت تا پیام نهضت بدون تحریف و تعویل در تاریخ ماندگار شده و هیچ کس حق انحراف و عقیم گذاشتن این نهضت عظیم را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دومین مأموریت حضرت زینب (س) صیانت از جان امام سجاد (ع) و سومین مأموریت نیز مراقبت از کودکانی بود که در دشت نینوا آواره و سرگردان شده بودند.

آیت‌الله عاملی افزود: حضرت زینب (س) در این مأموریت خطیر تلاش کرد تا مراقب کودکان بوده و از دزدیده شدن و صدمه وارد شدن به آنها جلوگیری شده و زمینه مراقبت و حفاظت از آنها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مأموریت دیگر حضرت زینب (س) بعد از حادثه نینوا حفظ عفت زنان و مراقبت از آنها در برابر خودخواهی‌های رژیم مستبد یزید بود تا اجازه ندهد به عفت و حیای زنان خدعه و خدشه‌ای وارد شود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: حضرت زینب (س) در مأموریت خطیر دیگر سعی کرد تا تسلای خاطر خانواده‌های شهدای دشت نینوا بوده و از آنها دلداری کرده و زمینه صبر و استقامت آنها را فراهم کند.

وی بیان کرد: عقیله بنی هاشم با فصاحتی بی‌نظیر خطبه‌های تاریخی علیه یزیدیان در شام و حتی کوفه قرائت کرد و اجازه نداد تا خدعه آنها در شکستن غرور، عصمت و عظمت امت اسلامی به سرانجام برسد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: امام حسین (ع) با قیام خود سعی کرد تا به امت اسلامی نشان دهد که اطاعت از حاکم جائر صحیح و درست نیست و باید از این کار پرهیز شود.

آیت‌الله عاملی یکی از برکات نهضت سیدالشهدا (ع) را جلوگیری از انحراف دین و آلوده شدن مکتب نبی مکرم اسلام و قرآن به خط تحریف عنوان کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) با جنگ تمام عیار خود در برابر حاکم جائر ایستاد و اجازه نداد تا امت اسلامی ذلیل و خوار باشد.

وی برکت دیگر حرکت سیدالشهدا (ع) را ایجاد مدرسه صادقین عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نبی مکرم اسلام، علی‌بن ابیطالب و امام حسن و امام حسین (ع) فرصت تبیین احکام الهی را نداشتند نهضت امام حسین (ع) فرصتی را برای امام محمدباقر و امام صادق (ع) فراهم کرد تا مدرسه بی‌نظیر دینی و تربیتی را راه‌اندازی کنند تا احکام الهی در آن تبیین و تشریح شود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: اگر این مدرسه روشنگری و حق‌بینی نبود قطعاً امثال داعش به نام اسلام و قرآن تمام حرکت‌ها و برنامه‌های خود را تبلیغ می‌کردند و امروز با هجمه‌ای سنگین علیه امت اسلامی روبه‌رو بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دیگر حرکت نهضت سیدالشهدا (ع) نمایشی از عصیانگری شیعیان بود که در برابر حاکمان جائر کوتاه نیامده و سعی کرد تا عصیان علیه حاکمان ظالم را به رخ بکشد.

امام جمعه اردبیل از مذهب تشیع به عنوان با نشاط‌ترین مذهب در طول تاریخ یاد کرد و ادامه داد: هر چند امثال معاویه منصور و صدام شیعیان را زنده به گور کردند اما نتوانستند عشق شیعه ناب محمدی (ص) را به امام حسین (ع) سد کنند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: در طول تاریخ بسیاری از حکام تلاش کردند تا چراغ نور و هدایت امام حسین (ع) را خاموش کنند اما خودشان به قعر چاه کنده شده افتادند و نتوانستند در این حرکت خود موفق باشند.

وی بیان کرد: سنگین‌تر از متوکل عباسی هیچ کس در طول تاریخ نتوانسته برای محبان علی و عاشقان امام حسین (ع) سدی محکم درست کند اما شیعیان با شکستن این سدها سعی کردند تا جوابی دندان‌شکن به حاکمان مستبد و شاهان بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: به همین خاطر حاکمان ظالم و شاهان مستبد از امام حسین (ع) دلهره و هراس دارند و حکومت طاغوتیان هیچ وقت نتوانسته در اهداف خود برای شکستن اندیشه نورانی امام حسین (ع) و نهضت حسینی موفق عمل کنند.