تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3722837
شناسه : 3722837
تاریخ :
اطلاعات دقیقی از استفاده اوکراین از تسلیحات شیمیایی ارائه می‌کنیم اقتصاد ایران: نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز اعلام کرد: به زودی اطلاعات دقیقی از استفاده کی یف از تسلیحات شیمیایی ارائه خواهیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «ولادیمیر تارابرین» نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که اوکراین از تسلیحات شیمیائی در جنگ با کشورش استفاده می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این خصوص ادامه داد: روسیه به زودی اطلاعات دقیق و مفصلی را در مورد استفاده کی یف از سلاح های شیمیایی در اختیار دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) قرار خواهد داد.

«ولادیمیر تارابرین» در ادامه اضافه کرد که مسکو اسناد و مدارک کافی در خصوص نقض معاهدات مرتبط با منع استفاده از سلاح های شیمیائی از سوی کی یف در اختیار دارد و همه آن ها در اختیار سازمان منع سلاح های شیمیایی قرار می دهد.

این در حالیست که نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیشتر نیز گفته بود: آمریکا با ارسال مواد شیمیایی سمی به کی‌یف در جریان درگیری، کنوانسیون تسلیحات شیمیایی را نقض می کند. کی‌یف آماده ارتکاب هر جنایتی از جمله انجام اقدامات تحریک آمیز شیمیایی است و این اقدامات با تایید غرب انجام می‌شود. کی‌یف با استفاده از عوامل شیمیایی تمام عیار علیه نیروهای مسلح روسیه، آشکارا کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی را نقض می کند.