تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722822
شناسه : 3722822
تاریخ :
کیبورد گیمینگ ROG جدید ایسوس با قیمت معادل کارت گرافیک RTX 4070 معرفی شد اقتصاد ایران: کیبورد گیمینگ ایسوس ROG Azoth تقریباً هم‌قیمت کارت گرافیک میان‌رده‌ی RTX 4070 است؛ اما ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسوس صفحه‌کلید حرفه‌ای و گران‌قیمتی به نام ROG Azoth Extreme را معرفی کرد که درواقع نسخه‌ی ارتقایافته‌ی ROG Azoth به‌حساب می‌آید. قیمت کیبورد مذکور ۵۰۰ دلار است که تقریباً با قیمت کارت گرافیک میان‌رده‌ی انویدیا RTX 4070 برابری می‌کند.

کیبورد ROG Azoth Extreme شباهت‌های زیادی ROG Azoth دارد که ازجمله این شباهت‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش OLED قابل برنامه‌ریزی و طراحی کلی دستگاه اشاره کرد.

کیبورد ایسوس ROG Azoth Extreme
Asus

اگرچه ROG Azoth Extreme قیمت بسیار زیادی دارد، ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهد. بدنه‌ی این محصول از آلیاژ آلومینیوم ساخته و لایه‌های فومی متعددی برای جذب لرزش و کاهش صدای کلیدها روی آن تعبیه شده است. همچنین، صفحه‌‌ای از جنس فیبرکربن برای جذب ضربه در این کیبورد وجود دارد.

کیبورد ایسوس مدل ROG Azoth Extreme از سیستم قابل‌تنظیم و کلید سوئیچ بهره می‌برد که بین دو حالت تایپ جابه‌جا می‌شود: یکی Hard mode با نرخ‌ پاسخ‌گویی سریع که برای بازی مناسب به‌نظر می‌رسد و دیگری Soft mode با کلیدهای منعطف‌تر که برای تایپ طولانی توصیه می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های صفحه‌کلید ROG Azoth Extreme می‌توان به پد سیلیکونی جداشدنی برای قرارگیری مچ دست و دو جفت پایه‌ی مغناطیسی قابل‌تنظیم برای دسترسی به زوایای مختلف تایپ اشاره کرد. این کیبورد با سوئیچ‌های مکانیکی ROG NX (مدل Snow یا Storm) عرضه می‌شود و مثل مدل استانداردش، امکان تعویض سوئیچ‌ها را ارائه می‌دهد.

کیبورد ایسوس ROG Azoth Extreme
کیبورد ایسوس ROG Azoth Extreme

ایسوس ROG Azoth Extreme از اتصال بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتز RF یا بلوتوث با امکان اتصال هم‌زمان به سه دستگاه پشتیبانی می‌کند. همچنین، برای بازی و شارژ هم‌زمان امکان اتصال باسیم ازطریق کابل USB-A به USB-C وجود دارد. طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی ایسوس، این کیبورد با هربار شارژ تا ۱٬۶۰۰ ساعت دوام می‌‌آورد.

مقالات مرتبط:
  • کیبورد خلاقانه ایسوس با کلیدی جادویی رونمایی شد
  • مینی‌پی‌سی NUC 14 پرو پلاس ایسوس با پردازنده Core Ultra 5 به رقابت مک‌مینی می‌رود

ازجمله قابلیت‌های جدید ROG Azoth Extreme می‌توان به ابزار ROG Polling Rate Booster اشاره کرد که در جعبه‌ی این کیبورد قرار دارد. ایسوس می‌گوید که این ابزار شاخص Polling Rate صفحه‌کلید را چه در حالت باسیم و چه بی‌سیم به ۸٬۰۰۰ هرتز واقعی ارتقا می‌دهد. Polling Rate نشان‌دهنده‌ی مدت‌زمانی است که درگاه USB یا گیرنده‌ی بی‌سیم، اطلاعات دریافت‌شده از کیبورد را مجدداً بررسی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب کیبورد Azoth Extreme، نمایشگر OLED کوچک در گوشه‌ی این محصول است. اندازه‌ی صفحه‌نمایش مذکور از ۲ اینچ در نسخه‌ی Azoth به ۱٫۴۷ اینچ در نسخه‌ی Extreme کاهش یافته، اما حالا تمام‌رنگی است و از دستورهای لمسی پشتیبانی می‌کند. امکان نمایش انیمیشن‌های مختلف، اطلاعات سیستم، میزان باتری و... روی این نمایشگر وجود دارد.