تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722804
شناسه : 3722804
تاریخ :
مک‌بوک‌‌های M5 احتمالاً در سال ۲۰۲۵ با وب‌کم‌های جدید و جمع‌‌وجورتری عرضه می‌شوند اقتصاد ایران: گفته می‌شود اپل برای نسل جدید مک‌بوک‌های خود از وب‌کم جدید و جمع‌وجورتری استفاده خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طبق گفته‌ی مینگ‌چی کوئو، اپل در سال ۲۰۲۵ به‌کمک تأمین‌کننده‌ای جدید، از وب‌کم جمع‌وجورتری برای مدل‌های آینده‌ی مک‌ بوک با تراشه‌ی M5 استفاده خواهد کرد.

کوئو در جدیدترین گزارشش نوشت که اپل ماژول‌های دوربین کامپکت (CCM) را از تأمین‌کننده‌ای به‌ نام Sunny Optical تهیه خواهد کرد؛ شرکتی چینی که تولید انبوه CCMها را در ویتنام انجام خواهد داد و سیستم تصویربرداری کاملی را به‌صورت یکپارچه در فرم‌فکتور کوچک و جمع‌وجور برای لپ‌تاپ‌های جدید ارائه خواهد کرد.

در‌حال‌حاضر، تأمین‌کنندگان اصلی ماژول‌های دوربین برای مک‌بوک و شرکت‌های ال‌جی اینوتک و شارپ هستند؛ اما تنها شرکت سانی اپتیکال می‌تواند هم‌زمان CCM و لنزها را در مجموعه‌ای واحد تأمین کند. کوئو پیش‌بینی می‌کند که اگر تحویل بسته‌ها به اپل به‌طور روان و مرتب انجام شود، سانی اپتیکال می‌تواند به تأمین‌کننده‌ی جدید CCM برای مدل‌های آینده‌ی آیفون و آیپد نیز تبدیل شود.

اپل می‌خواهد مک‌ بوک پرو ۱۴ اینچی M4 را تا اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی کند. انتظار می‌رود مدل‌های قوی‌تر مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در اواخر سال ۲۰۲۴ با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max به‌روز شوند.

مقالات مرتبط
  • بررسی مک‌بوک ایر M3؛ دوست‌داشتنی، توانمند و غیراقتصادی
  • پس از مک بوک پرو، کدام کامپیوترهای اپل به پردازنده M4 مجهز می‌شوند؟

پیش‌تر مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، اعلام کرد که اپل روی مدلی نازک‌تر از مک‌ بوک پرو کار می‌کند. آیپد پرو ۲۰۲۴ الگویی برای فلسفه‌ی طراحی آینده‌ی اپل محسوب می‌شود. اپل گفته است که می‌خواهد «نازک‌ترین و سبک‌ترین محصولات» را در هر دسته در کل صنعت فناوری ارائه دهد.

مشخص نیست مدل نازک‌تر مک‌بوک پرو چه زمانی عرضه می‌شود. این احتمال وجود دارد که سال ۲۰۲۵ اپل لپ‌تاپ‌های بازطراحی‌شده مجهز به تراشه‌ی M5 را معرفی کند. گفته می‌شود مک‌بوک پرو جدید یکی از اولین مک‌هایی خواهد بود که از فیس‌ آیدی بهره‌مند می‌شود.