تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3722789
شناسه : 3722789
تاریخ :
کد تعرفه گوشی موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شد اقتصاد ایران: در آخرین فهرست تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واردات خبری از کد تعرفه برای ثبت سفارش بازرگانی گوشی‌های موبایل نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فهرست جدیدی از تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واحدهای تولیدی منتشر شده است که بررسی آن نشان می‌دهد کد تعرفه برای ثبت سفارش گوشی‌های تلفن همراه از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده است.

خبرگزاری تسنیم با انتشار این خبر نوشته است: «با توجه به این اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت، این احتمال وجود دارد که امکان ثبت سفارش تلفن‌های همراه با محدودیت‌هایی مواجه شده باشد، در حقیقت به این دلیل که کد تعرفه جزو موارد مجاز بازرگانی شناخته نشده است، و طبق جدول فهرست مجاز ثبت سفارش واردات موبایل کامل از طریق واحدهای تولیدی انجام می‌شود.»

بر اساس فهرست منتشرشده از کالاهای مجاز برای ثبت سفارش واردات از سوی واحدهای تجاری تلفن همراه هوشمند با کد تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ در قسمت تعرفه‌های مجاز ثبت سفارش واحدهای تولیدی دیده می‌شود و در حالی اتس که پیش از این کد تعرفه ثبت سفارش این کالا در بخش بازرگانی وجود داشت.

فهرست ثبت سفارش کالا
تسنیم

البته پیش از این هم سابقه داشته که یک فهرست از کالاهای بازرگانی که مجاز به ثبت سفارش هستند، منتشر شود و در ادامه فهرست اصلاح شود و تغییر کند اما تا امروز، پس از انتشار این فهرست شاهد انتشار هیچ اصلاحیه و به وجود آمدن تغییری در فهرست اعلام‌شده نبوده‌ایم.

با وجود این که تسنیم به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که احتمال دارد این فهرست در هفته آتی اصلاح شود اما پیش از این هم واردکنندگان موبایل خبر داده بودند که چند ماهی است برای واردات گوشی‌های موبایل ارز به واردکنندگان تخصیص پیدا نکرده است.

در چهار ماه گذشته به واردکنندگان موبایل ارز تخصیص پیدا نکرده است
در چهار ماه گذشته به واردکنندگان موبایل ارز تخصیص پیدا نکرده است
مطالعه '4

عدم تخصیص ارز برای واردات گوشی موبایل یکی از عوامل اصلی بالا رفتن قیمت گوشی‌های موجود در بازار می‌شود. در یک ماه اخیر هم افزایش قیمت در بازار موبایل کشور را شاهد بوده‌ایم. البته این گرانی به جز عدم تخصیص ارز برای واردات این کالا یک دلیل دیگر هم داشت. افزایش تعرفه واردات گوشی‌های مسافری نیز دلیل دیگری برای بالا رفتن قیمت گوشی‌های موجود در بازار بود.

بیشتر بخوانید:
  • تعرفه واردات مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۶۰ درصد تعیین شد
  • رفع ابهام از مصوبه هیئت دولت درباره احتمال واردات آیفون ۱۴ به بالا و سود بازرگانی ۹۶ درصدی