تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3722782
شناسه : 3722782
تاریخ :
اختصاص ۲۰ دستگاه خودرو حمل زباله سبک به دهیاری‌های استان تهران اقتصاد ایران: تهران- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر حل مشکل پسماند در روستاها، از اختصاص ۲۰ دستگاه خودرو حمل زباله سبک به دهیاری‌های استان تهران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب موسوی بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به پیامدهای منفی پسماند بر سلامت روستاییان و محیط زیست روستا، اظهار کرد: روستا نشینان نقش مهم و بی بدیلی را در خودکفایی کشور بر عهده دارند، لذا پرداختن به معضل پسماند روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسوی اقدام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای حل مشکل پسماند روستاها را بسیار مناسب دانست و عنوان کرد: با این تدبیر شاهد توزیع خودروهای حمل زباله سبک به دهیاری‌های کشور و به موازات آن در استان تهران هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در ادامه از اختصاص خودروهای حمل زباله سبک به دهیاری‌های استان تهران خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تعداد ۲۰ دستگاه نیسان کمپرسی به منظور جمع آوری پسماند و زباله روستایی به دهیاری‌ها تحویل داده می‌شود.

وی در تشریح جزئیات اختصاص این خودروها به دهیاری‌ها گفت: ملاک انتخاب دهیاری‌ها شاخص‌هایی نظیر جمعیت بالای یک هزار نفر، عدم واگذاری هرگونه ماشین آلات عمرانی و خدماتی طی ۱۰ سال اخیر، برخورداری از پوشش حداکثری ارائه خدمات به روستاهای همجوار، دارا بودن امکان هزینه‌های نگهداری و تعمیرات خودرو، توانایی تأمین نیروی انسانی برای بهره برداری از خودرو و فاقد ممنوعیت برای اخذ پلاک خودرو بوده است.