تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722774
شناسه : 3722774
تاریخ :
۴۳ کشور در المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ حضور می‌یابند اقتصاد ایران: اصفهان - دبیرکل المپیاد ۲۰۲۴ دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان دانش‌آموزان نخبه از ۴۳ کشور جهان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجتبی بابایی خرزوقی با بیان اینکه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری دانشگاه شهید رجایی به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه صنعتی اصفهان، مرداد ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۱۹۸ دانش‌آموز از ۴۳ کشور جهان در این دوره از بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی فیزیک شرکت می‌کنند و کشور ایران با ۵ شرکت‌کننده در این ترنومتر حاضر می‌شود.

وی افزود: این مسابقه علمی در دو روز، یک روز برای امتحان نظری و یک روز امتحان تجربی، برگزار می‌شود که مدت هرکدام از این دو امتحان، پنج ساعت بوده و بین دو امتحان نظری و تجربی یک روز استراحت است.

دبیرکل المپیاد ۲۰۲۴ دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: براساس اساسنامه این رقابت، نتایج نهایی در هر سال با رأی مجمع عمومی اعتبار یافته و درنهایت به ۸ درصد کل شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود. تعداد مدال‌های نقره و برنز به گونه‌ای است که در مجموع ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا یا نقره و ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، نقره یا برنز گرفته باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در سال ۱۳۸۶ میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده و در دوره فعلی نیز به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون و امکانات رفاهی و اسکان شرکن‌کنندگان، بار دیگر برای میزبانی توسط کمیته برگزاری انتخاب شده است.

بابایی گفت: ۱۹۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان سرتیمیار، تیمیار، راهنما و نیروی اجرایی در این رویداد همکاری می‌کنند؛ همچنین درکنار برگزاری امتحانات علمی و نظری، برنامه‌های فرهنگی-تفریحی ازجمله بازدید از رصدخانه ملی ایران و مراسم گلاب‌گیری کاشان نیز برای شرکت‌کنندگان و سایر مهمانان این رویداد درنظر گرفته شده است.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک یکم مرداد ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و این رویداد در روز هفتم مرداد به کار خود پایان می‌دهد.