تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3722772
شناسه : 3722772
تاریخ :
فلسفه قیام عاشورا با تکیه بر مباحث عقلانی به جوانان تبیین شود اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان از فلسفه قیام عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به طرح مباحث علمی‌تر و عقلانی تر نیاز داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دشمنان سعی در بی‌محتوا کردن عزاداری‌ها دارند و ضروری است تا شعور حسینی به معنای الگوپذیری از سیره آن حضرت در جامعه رواج پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان به فلسفه قیام عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بیش از طرح مسائل در فضای احساسی و یا مباحث روزمره به طرح مباحث علمی‌تر و عقلانیت نیاز داریم تا ریشه‌های این حرکت عظیم تبیین و تشریح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در واقعه عاشورا کسانی بر علیه امام حسین (ع) شمشیر کشیدند که اهل نماز بودند و به خداوند ایمان داشتند اما در زمان حساس نبرد در میدان جنگ در کنار یزیدیان قرار گرفته و امام معصوم خود را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام جعفرزاده با تاکید بر اینکه ریشه‌های این حرکت عظیم باید در جامعه تبیین و تشریح شود، گفت: نباید معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین و قیام سیدالشهدا (ع) را در مداحی و مرثیه‌خوانی خلاصه کرد و مصائب کربلا را در تشنگی اهل بیت تعریف کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام به طور مرتب و برنامه‌ریزی شده سعی در بی‌محتوا نشان دادن عزاداری‌های سالار شهیدان را دارند و اگر شعور حسینی به معنای الگوپذیری از رفتار و گفتار امام حسین (ع) در جامعه رواج پیدا کند هر روز عاشورا و هر زمان کربلا خواهد بود.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به اینکه شور حسینی بدون پشتوانه معرفت، غفلت از پیام حماسه حسینی است، تصریح کرد: عزاداری و اشک همراه با شعور حسینی باعث تداوم حرکت دینی در جامعه می‌شود.