تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3722769
شناسه : 3722769
تاریخ :
رئیس دفتر نمایندگی ناتو در اوکراین منصوب شد اقتصاد ایران: «استولتنبرگ» امروز معاون سابق دبیرکل ناتو در سیاست‌های نظامی و برنامه‌ریزی را به عنوان رئیس دفتر نمایندگی این ائتلاف نظامی در اوکراین منصوب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه با صدور دستوری رئیس دفتر نمایندگی این ائتلاف نظامی در کی یف را منصوب کرد.

بر اساس اعلام وبگاه ناتو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل این سازمان نظامی، «پاتریک ترنر» (Patrick Turner) معاون سابق دبیرکل ناتو در سیاست های نظامی و برنامه ریزی را به عنوان رئیس دفتر نمایندگی این ائتلاف در اوکراین منصوب کرد.

پاتریک ترنر در سپتامبر ۲۰۲۴ این نقش را در کی یف به عهده خواهد گرفت.

وی پیش از این به عنوان دستیار دبیرکل ناتو در عملیات و به عنوان دستیار دبیرکل در سیاست نظامی و برنامه ریزی، و همچنین در تعدادی از پست های ارشد خدمات غیرنظامی برای انگلیس فعالیت می کرد.

دبیرکل ناتو در پیامی ضمن استقبال از انتصاب وی اعلام کرد: پاتریک ترنر سال‌ها هدایت و تجربه را برای این نقش به ارمغان می‌ آورد! او به عنوان یک کارمند دولتی متعهد، سابقه قوی در ارائه نتایج دارد. من مطمئن هستم که او در این نقش مهم عالی خواهد بود، زیرا ناتو به حمایت خود از اوکراین ادامه می دهد.

این در حالیست که از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، محور غرب به سرکردگی آمریکا از همه ابزارها و توان نظامی خود برای تشدید تنش در منطقه و تضعیف مسکو استفاده کرده است. از سوی دیگر؛ مسکو وعده داده است تا با همه دسیسه ها به صورت جدی مقابله کند.